• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402052415062
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

گلایه از توقف تخریب‌ ساخت و سازهای غیر مجاز در خلازیر/بررسی حادثه خلازیر در کارگروه شورای شهر 

گلایه از توقف تخریب‌ ساخت و سازهای غیر مجاز در خلازیر/بررسی حادثه خلازیر در کارگروه شورای شهر 

نایب رئیس شورای شهر تهران از توقف تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر گلایه کرد.

به گزارش ایسنا،  پرویز سروری در جلسه امروز شورای  شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه عملیات تخریب در خلازیر متوقف شده است، گفت: کمیسیون حمل ونقل و عمران گزارشی در این خصوص تهیه کند که چرا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده است.

وی با بیان اینکه  اگر شورا فشار وارد نکند توقف ادامه خواهد داشت، گفت: باید با هماهنگی دستگاه قضایی جلوی سودجویی افراد را بگیریم.

سروری  همچنین در ادامه با بیان اینکه کارگاه های عمرانی ایستگاه های مترو افتتاح شده، دیر جمع آوری می شود و موجب نارضایتی شهروندان است، خاطرنشان کرد: ایستگاه هایی داریم که بعد از چهار سال هنوز کارگاه های آنها جمع آوری نشده و برخی ایستگاه های افتتاح شده در سال قبل نیز مشمول این وضعیت می شوند که تقاضا داریم این کارگاه ها جمع آوری شوند.

بررسی حادثه خلازیر در کارگروه شورای شهر 

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با توجه به حادثه خلازیر کارگروهی که نمایندگانی متشکل از سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران و واحدهای مرتبط به جلسه تشکیل شد، اظهار کرد: در این راستا بازدید میدانی نیز از محل حادثه صورت گرفت و بهره برداری های لازم انجام شد و دو جلسه در این زمینه تشکیل شد و نمایندگان حضور یافته سه ساعت جزئیات را مورد بررسی قرار دادند و مکاتبات و دستورالعمل ها و بخشنامه ها را بررسی کردند تا بدانیم پیش، حین و پس از حادثه چه کاری باید در ساخت و ساز و تخریب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان توضیحاتی ارائه شده اما مصوبه جداگانه ای نداشته است، گفت: در جلسه تخصصی موضوعات به دلیل تنوع زیاد پس از دو ساعت به این نتیجه رسید که ادامه داشته باشد و گزارشی از ایرادات ارائه شود که بسیاری از آنها به شهرداری ارتباطی ندارد و به دلیل نقصان در ساخت و ساز و دیگر موارد است و  روز گذشته بررسی هایی در کمیسیون عمران شورا برای حادثه خلازیر انجام شد و نتیجه بحث این بود که ساختمان ها ناپایدار است و ۹ طبقه بدون فونداسیون می سازند که خطرساز است

وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت سامانه معلولان، با بیان اینکه بنده گفتم که تقاضا داریم شرایط به وضعیت قبل بازگردد و ناچار به طرح سوال از شهردار نشویم، گفت:  تأکید کردیم که باید کار سرعت بگیرد و بر اساس پیگیری ها متوجه شدیم که آثار مثبتی دیده نشد. طرح سوال به امضای تعدادی از اعضا رسید و چون دیر سوال را ارائه دادیم برخی اعضا هنوز مطالعه نکرده تا امضا کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به تماس معلولان و نگرانی و دغدغه برای پیگیری موضوع از سوی شورا، تصریح کرد: برخی خیرخواهان که علاقمند بودند طرح سوال مطرح نشود و فرصت بیشتری داده شود که ما این فرصت را تا یکشنبه هفته آینده می دهیم که اگر اتفاق مثبتی افتاد که هیچ، اما در غیر این صورت، سوال در اختیار اعضا برای امضا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha