• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052415132
  • خبرنگار : 90057

وزیر دفاع چین: آماده افزایش فعالیت امنیتی در سازمان همکاری شانگهای هستیم

وزیر دفاع چین: آماده افزایش فعالیت امنیتی در سازمان همکاری شانگهای هستیم

وزیر دفاع چین گفت که پکن آماده است تا همکاری امنیتی در سازمان همکاری شانگهای (SCO) و همکاری دفاعی با ایران و بلاروس را تقویت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، لی شانگفو، وزیر دفاع چین در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو گفت: چین مانند گذشته مایل است کار امنیتی در سازمان همکاری شانگهای را تقویت کند و همکاری دفاعی را با کشور تازه وارد در سازمان همکاری شانگهای، ایران و بلاروس که در حال پیوستن به این سازمان است، به طور فعال تعمیق کند.

در اوایل ژوئیه، ایران به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآمد، در حالی که بلاروس یادداشت تفاهمی برای عضویت در این سازمان امضا کرد. 

شانگفو تاکید کرد: چین همکاری‌های بین‌المللی را در زمینه‌های کنترل تسلیحات و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای گسترش خواهد داد. طرف چینی آماده برگزاری رزمایش‌های مشترک با همه کشورها برای جستجوی منطقه وسیع‌تری از رزمایش‌ها و تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه کنترل تسلیحات و عدم اشاعه است.

او گفت: روابط روسیه و چین در حوزه نظامی علیه کشورهای ثالث نیست.

وزیر دفاع چین همچنین تصریح کرد: تلاش برای «بازی با آتش» در مورد موضوع تایوان و استفاده از آن برای مهار چین محکوم به شکست است.

او تاکید کرد: دولت چین مذاکرات صلح را برای حل بسیاری از درگیری‌ها و مشکلات بین‌المللی از جمله بحران اوکراین ترویج خواهد کرد.

شانگفو گفت: چین از تقویت اعتماد متقابل در اوکراین، افغانستان و سوریه حمایت می‌کند. چین همیشه از ایجاد اعتماد متقابل، ترویج درک مشترک و حل اختلافات از طریق گفتگو درخصوص مسائل افغانستان، سوریه، شبه جزیره کره، اوکراین و پروژه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

او اضافه کرد که اختلاف نظرها اجتناب ناپذیر است، اما "مهم است که صریح صحبت کنیم و اختلافات را حل کنیم."

وزیر دفاع چین در پایان گفت: چین به طور فعال مذاکرات، آتش بس و شکل گیری یک اجماع بین المللی بزرگ را ترویج می کند.

کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو یک مجمع سالانه است که نمایندگان سازمان‌های دفاعی و بین‌المللی و کارشناسان غیردولتی را برای یافتن پاسخ‌هایی درخصوص مسائل کلیدی امنیت جهانی گرد هم می‌آورد. یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۳ همزمان با همایش نظامی-فناوری ارمیا-۲۰۲۳ برگزار می شود. شرکت کنندگان در خصوص تقویت تعامل سازنده در مسائل روز تبادل نظر می کنند، مشکلات ثبات جهانی و منطقه‌ای و نیز جنبه‌های مختلف امنیت در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha