• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402052415550
  • خبرنگار : 71021

گزارشی از دیدار وزیر خارجه با نماینده ولی فقیه در حج

گزارشی از دیدار وزیر خارجه با نماینده ولی فقیه در حج

وزیر امور خارجه در آستانه سفر به عربستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ درباره مسائل حوزه حج و زیارت تبادل نظر و رایزنی کرد.

در این دیدار که در بعثه مقام معظم رهبری انجام شد، وزیر امور خارجه برگزاری موفق حج ۱۴۰۲ را نتیجه تلاش‌های صورت گرفته توسط مسؤولان و دست‌اندرکاران مرتبط با حوزه حج و زیارت دانست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از تعامل و مساعدت وزیر امور خارجه و مسؤولان و کادر دیپلماتیک مستقر در عربستان برای تسهیل امور حجاج ایرانی تقدیر کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار که سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز حضور داشت، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به عربستان، درباره روابط فی‌مابین درحوزه‌های حج تمتع و عمره مفرده و تسهیلاتی که برای فعالیت دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان باید فراهم شود، به تبادل نظر پرداخت.

در این زمینه بخوانید:

برای عمره آماده‌ایم؛ تصمیم حاکمیتی را اعلام کنید

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که عربستان به پیشنهادهای مطرح شده توسط دیگر کشورهای اسلامی برای ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب در حوزه حج و ارائه خدمات بهتر به زائران توجه و از آن‌ها استفاده کند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع اعلام کرده که حسین امیرعبداللهیان ـ وزیر خارجه ایران ـ اواخر هفته جاری سفر به ریاض خواهد داشت و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد. این منابع اعلام کردند که سفر امیرعبداللهیان به عربستان یک‌روزه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha