• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052515615
  • خبرنگار : 50035

شناسایی ۴۵ مشاور املاک متخلف در همدان

شناسایی ۴۵ مشاور املاک متخلف در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از سرکشی به واحد صنفی مشاور املاک در شهر همدان و برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان همدان، مرضیه یونسی گفت: نظارت بر بنگاه های املاک تشدید شده و تعزیرات حکومتی در کنار دیگر دستگاه های نظارتی حضور فعال دارد و بنگاه های غیرمجاز شناسایی و برابر قانون پلمب می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: در ادامه تشدید نظارت ها بر عملکرد مشاوران املاک شهرستان همدان با حضور کارشناسان سازمان صمت، اداره کل مسکن و شهرسازی و اتاق اصناف از بنگاه های معاملاتی همدان بازدید شد.

وی افزود: ۲۵ تیم بیش از ۲۰۰ واحد مشاور املاک را مورد بازرسی قرار دادند که برای ۴۵ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد که عمده تخلف های این واحدهای صنفی صادر نکردن فاکتور، نصب نکردن نرخ‌نامه و دریافت حق کمیسیون بیش از نرخ مصوب بود.

یونسی ضمن هشدار به مردم برای بررسی مجوز و گرفتن کد رهگیری برای مبایعه نامه و اجاره نامه، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که برخی مشاوران املاک، توکِن‌های اختصاصی که از سوی اتحادیه برای اجاره و خرید و فروش واحدهای دارای پروانه تخصیص داده می‌شود را به افراد فاقد پروانه اجاره می دهند که باعث اخلال در نظم بازار مسکن شده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عوامل اخلال در بازار مسکن خرید املاک توسط مشاوران املاک است که تحت عنوان سرمایه گذار املاک را خریداری می‌کنند و به قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند که نوعی دلالی است.

یونسی بیان کرد: بنگاه های معاملاتی باید بر پایه مقررات و نرخ مصوب عمل کنند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف همچون رعایت نکردن سقف افزایش اجاره بها، دریافت مبلغ اضافه برای کد رهگیری، دریافت حق کمیسیون غیرقانونی، درج نکردن حق کمیسیون دریافتی در قولنامه و سایر موارد با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: براساس دستورالعمل تشدید نظارت بر عملکرد مشاوران املاک، تعزیرات حکومتی استان، سازمان صمت، اداره کل مسکن و شهرسازی در راستای تحقق شعار سال و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و ساماندهی واحدهای صنفی، گشت های سیار را به صورت مستمر در سطح استان، برای نظارت بر عملکرد مشاوران املاک انجام می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha