• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052515638
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان خبر داد:

ساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد

ساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان ازساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد خبرداد.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی ۲۴ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از مدیران برای تبدیل وضعیت ایثارگران پای کار نیستند و البته استاندار لرستان پیگیر این مهم هستند.

وی با بیان اینکه به دستگاه‌های اجرایی لرستان اعلام شده که وضعیت ایثارگران را به بنیاد شهید استان اعلام کنند، افزود: تمام تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که حقی از آنها تضییع نشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل برای عدم پرداخت تسهیلات اشتغال و فرزندآوری فرزندان ایثارگر در لرستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه وام اشتغال و فرزندآوری برای خانواده‌های ایثارگر دو برابر و قرض‌الحسنه است و سودی برای بانک‌ها ندارد، برخی از این بانک‌ها زیربار این مجموعه نرفتند و علیرغم اینکه اعتبار برای این مهم تخصیص داده شده بود اما همکاری نداشتند.

هاشمی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا، گفت: در شهرستان خرم‌آباد ۱۱۴ گلزار شهدا وجود دارد که تاکنون ۱۱۳ گلزار بازسازی و تنها گلزار شهدای خرم‌آباد که بزرگترین گلزار و ۱۲۰۰ شهید درآنجا آرمیده‌اند، ساماندهی نشده است.

وی بیان کرد: در گلزار شهدای خرم‌آباد ۷۰ درصد قبور شهدا بازسازی شده و تا قبل از فصل پاییز همه گلزارهای شهدای در شهرستان خرم‌آباد ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بنیاد شهید استان طرح سپاس است، اظهار کرد: این طرح شامل ملاقات‌های عمومی، ملاقات‌های حضوری در منازل خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۰ مورد ملاقات و یا ملاقات عمومی و تلفنی انجام شده است.

هاشمی در خصوص مناسب‌سازی ادارات برای تردد بهتر جانبازان گفت: کمیته مناسب‌سازی در فرمانداری خرم‌آباد تشکیل و دبیر آن سازمان بهزیستی استان است که در این کمیته اشکالات ادارات گرفته شده و تا جایی که توان سازمان باشد برای ایجاد رمپ و آسانسور پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha