• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402052515740
  • خبرنگار : 50022

رئیس ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خبر داد

برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی محصولات مشاغل خانگی

برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی محصولات مشاغل خانگی

ایسنا/البرز رئیس ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: حمایت از فروش محصولات خانگی با اعتبارات خاص برای خرید تضمینی با همکاری بانک رفاه در دستور کار است و این موضوع در هفته دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آزیتا همتیان در بازدید از بازارچه مشاغل خانگی استان البرز تحت عنوان بازارچه برکت که در پارک نبوت کرج برپا شده است، گفت: این بازارچه با توجه به نیاز مشاغل خانگی به بازارهای فیزیکی و مجازی برای افراد دارای مجوز و تعهد استان‌ها به ایجاد بازار و نمایشگاه برای فروش محصولات این مشاغل و در راستای سیاست دولت در حوزه مشاغل خانگی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: صدور مجوز مشاغل خانگی در کشور آنی شده و به همین دلیل نسبت به سال‌های گذشته به رشد و شکوفایی خوبی در این زمینه رسیده‌ایم. با توجه به نیاز این مشاغل به بازار فروش و اینکه بیش از ۸۵ درصد جامعه هدف ما را بانوان تشکیل داده‌اند؛ بر همین اساس تأمین بازار فروش از سیاست‌های کلان ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی در صدد ایجاد یک اپلیکیشن جامع نمایش محصولات تولیدی مشاغل خانگی است تا افراد دارای مجوز بتوانند محصولات تولیدی خود را در آن به نمایش بگذارند. در کنار آن در حال طراحی یک سامانه فروشگاهی عرضه و فروش این محصولات هم هستیم که در هفته دولت رونمایی خواهد شد.

همتیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این سیاست حمایت از فروش محصولات خانگی با اعتبارات خاص برای خرید تضمینی هم با همکاری بانک رفاه در دستور کار است و این هم در هفته دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نمایشگاه برکت در تقویم سالانه نمایشگاه‌های البرز گنجانده شود

سیروس دشتی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی هم ضمن قدردانی از دست اندر کاران نمایشگاه برکت البرز، گفت: این نمایشگاه در راستای فعال سازی یکی از ظرفیت‌های معطل مانده قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است که در آن وظایف نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها مشخص شده است.

دشتی خاطرنشان کرد: تاکنون در کشور نمایشگاهی برای مشاغل خانگی به این شکل نداشته‌ایم بنابراین سایر استان‌ها می‌توانند از آن الگوبرداری کنند.

وی ادامه داد: از همه دست اندرکاران به ویژه همکاران جهاد دانشگاهی که با راه‌اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی به نهادسازی از طریق شرکت تعاونی به صورت خودکفا و خوداتکا کمک کردند تا این جریان تداوم داشته باشد تشکر و قدردانی می‌کنم و خوشحالم که این طرح به مرحله بلوغ و تکامل رسیده است.

دشتی با اشاره به نیاز مشاغل خانگی به بازار فروش، گفت: از مسئولین نمایشگاه برکت درخواست دارم پیگیری لازم برای قرار گرفتن این نمایشگاه در تقویم سالانه نمایشگاه‌های البرز را داشته باشند چرا که ظرفیت لازم برای برگزاری این نمایشگاه در شهریور و اسفند ماه هر سال وجود دارد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عرضه محصولات خانگی برکت در پارک نبوت کرج برپا شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha