• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052515758
  • خبرنگار : 50163

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر:

توانمندسازی جامعه هدف رویکرد اصلی موسسات خیریه قرار گیرد

توانمندسازی جامعه هدف رویکرد اصلی موسسات خیریه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر گفت: توانمندسازی جامعه هدف باید به عنوان رویکر اصلی موسسات خیریه قرار گیرد.

اکبر طاهری‌زاده صبح امروز (۲۵ مرداد ماه) در نشست صمیمی با موسسات، انجمن‌ها سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ابهر با اشاره به نامگذاری یک روز در تقویم کشورمان به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، اظهار کرد: این امر بیان‌گر جایگاه این تشکل‌ها در جامعه ماست.

وی با بیان اینکه برخی از افراد جامعه در حوزه‌های مختلف به صورت جبری و ناخودآگاه درگیر آسیب‌های اجتماعی چه به لحاظ جسمانی، روحی، اقتصادی و معیشتی هستند، عنوان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد از تشکل‌هایی هستند که در راستای کاهش این آسیب‌ها همه همت خود را به کار گرفته و وقت، زندگی و سرمایه مادی خود را صرف این راه می‌کنند که این عملکرد آنها بسیار ارزشمند بوده و جای تقدیر دارد.

طاهری‌زاده در ادامه ضمن تسلیت حادثه تلخ و تروریستی بارگاه ملکوتی احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، ادامه داد: با همه تلاش‌های دشمنان برای شکست کشورمان و کینه‌توزی‌هایی که آنان علیه ایران اسلامی دارند قطعا در سایه فرهنگ غنی و مکتب بزرگ حسینی، حاکم در کشورمان نخواهند توانست به نقشه شوم خود برسند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که توانمندسازی جامعه هدف باید به یکی از رویکردهای اصلی موسسات خیریه مبدل شود، ادامه داد: باید کمک کنیم افرادی که به نوعی از خدمات این نهادها استفاده می‌کنند به عنوان تولیدکننده مشغول شده و در ازای فعالیت خود تأمین معیشت کنند.

وی با بیان اینکه نهادهای حمایتی نیز خدمات را بین مراکز نیکوکاری پخش کرده‌اند، گفت: موسسات خیریه و نهادهای حمایتی باید به سمت اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی پیش بروند که این امر بهترین کار ممکن است.

طاهری‌زاده با مثبت ارزیابی کردن هم‌افزایی که بین موسسات خیریه شهرستان وجود دارد بر ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در این موسسات تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای حل این معضل نیز نصب پنل‌های مرتبط  است تا سازماندهی درستی در انجام امور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تعدد خیریه‌ها در شهرستان نشان می‌دهد که یا موازی‌کاری و تعدد خدمات وجود دارد یا جامعه هدف در حال افزایش است، تصریح کرد: این موضوع به لحاظ سازمانی مناسب نیست و باید به سمت توانمندسازی جامعه هدف پیش برویم.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر با اشاره به این مطلب که در خیریه‌ها یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب‌پذیری داشتن تراز مالی و شفاف‌سازی هزینه‌کردهاست، تاکید کرد: این امر قطعا افزایش اعتماد مردم به موسسات را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات در سال‌جاری، اظهار کرد: بنابر تاکیداتی که در شهرستان وجود دارد برگزاری انتخابات باشکوه با رعایت کامل امانت‌داری و بدون طرفداری از جریان و حزب خاصی از اولویت‌های اصلی در شهرستان محسوب می‌شود.

طاهری‌زاده با بیان اینکه تشکل ‌های مردمی نقش تاثیرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند، متذکر شد: از کسانی که در تشکل‌ها موسسات مردم نهاد و به نوعی در سازمان‌های اجتماعی فعالیت دارند درخواست می‌شود که از هیچ شخص و حزب خاصی در انتخابات جانب‌داری نکنند.

وی عنوان کرد: کسی که پا به عرصه انتخابات گذاشته و خود را در معرض انتخاب شدن قرار می‌دهد شجاعت بالایی دارد که هر کس نمی‌تواند آن را داشته باشد و این موضوع جای قدردانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha