• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052515791
  • خبرنگار : 50039

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال:

استان‌های شمالی هیچ‌گونه مشکلی در حوزه توزیع بنزین نداشته‌اند

استان‌های شمالی هیچ‌گونه مشکلی در حوزه توزیع بنزین نداشته‌اند

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به استان‌گلستان را تشریح کرد و گفت: همکاران شرکت در راستای تأمین سوخت منطقه با همه توان پای کار هستند.

محمدمهدی جامعی صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران منطقه شمال به شکل فرا استانی و به شکل منطقه‌ای به عنوان یکی از چهار شرکت اصلی زیرنظر وزارت نفت عمل می‌کند، اظهار کرد: «انتقال» مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بوده که در سطح کشور به ۱۲ منطقه تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه انتقال بنزین، گازوئیل (نفت‌گاز) و نفت سفید از مبادی تولید تا مراکز پخش وظیفه ذاتی این شرکت است، ادامه داد: منطقه شمال شامل سه استان گلستان، مازندران و بخشی از تهران بوده که استان گلستان ۱۳۲ کیلومتر خطوط انتقال با لوله‌های قطر ۸ و ۱۰ اینچ دارد تا پس از انتقال به دو شهر گرگان و گنبدکاووس نیز عملیات توزیع آغاز می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال تعداد نیروهای شرکت در گلستان را ۶۰ نفر در سه شیفت کاری برشمرد و افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر فرآورده از طریق خط لوله شاهرود به استان گلستان منتقل شد.

وی انتقال به موقع، ایمن و بدون هیچ گونه حادثه را از وظایف سوخت‌رسانی در سطح کشور عنوان و خاطرنشان کرد: سوخت‌رسانی مسأله‌ای عادی نیست و همکاران این شرکت به شکل تمام وقت در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند و باید بگوئیم که تاکنون هیچ گونه کاستی در انتقال و توزیع نداشته‌ایم تا مردم احساس خطری در این زمینه داشته باشند و هرگونه شایعه‌ای در این زمینه مردود است.

استان‌های شمالی هیچ‌گونه مشکلی در حوزه توزیع بنزین نداشته‌اند

نگران حملات سایبری نیستیم

جامعی با تأکید بر اینکه میزان و شکل توزیع بر اساس ظرفیت مصرف و نیاز در مناطق مختلف استان انجام می‌شود، اضافه کرد: نه تنها استان گلستان، بلکه استان‌های شمالی تاکنون هیچ‌گونه مشکلی را در حوزه توزیع نداشته‌اند و در حال حاضر همه ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در استان استفاده شده و تکمیل است.

وی در خصوص عملکرد و اقدامات شرکت در راستای پدافند غیرعامل، توضیح داد: سیستمی مخابراتی و پدافندی شرکت بسیار قوی بوده در مقابل حملات سایبری به سرعت و به شکلی دقیق عمل می‌کند که نگران اینگونه حملات نیستیم.

این مقام مسئول حفظ و نگهداری حریم‌های خط لوله‌های انتقال را از حساس‌ترین وظایف شرکت دانست و تصریح کرد: در برخی موارد مردم توجیه نیستند و فکر می‌کنند خط مذکور که با علائم مخصوص و آرم وزارت نفت مجزا شده، «شلنگ آب» است و به شکلی عجیب در حاشیه آن ساخت و ساز و یا کارهای عمرانی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در صورت آسیب دیدن این خط، فاجعه‌ای غیرقابل تصور به وجود می‌آید و علاوه بر اینکه نباید هیچ‌گونه ساخت و سازی در حاشیه این خطوط صورت بگیرد، نباید هیچ‌گونه تردد و یا توقفی در حاشیه این خطوط هم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha