• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052515958
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا:

اطلاع رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری پشه آئدس در آستارا انجام شود

اطلاع رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری پشه آئدس در آستارا انجام شود

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا گفت: هرچند تاکنون گزارشی مبنی بر ورود پشه آئدس و بروز بیماری ناقل از این پشه در شهرستان مرزی بندر آستارا  دیده نشده، اما لازم است اطلاع رسانی‌های لازم درخصوص پیشگیری احتمالی از این بیماری انجام شود.

محمدرضا شهاب زاده امروز در جلسه مشترک شورای بهداشت و پدافند غیرعامل شهرستان مرزی بندر آستارا که با موضوع پشه آئدس برگزار شد، اظهار کرد: باید پیشگیری‌های لازم توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت گیرد و اطلاع رسانی‌ دقیق نیز از طریق رسانه های رسمی و دستگاه های اجرایی مرتبط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل عدم تکثیر این پشه بسیار مهم است، افزود: آگاهی بخشی برای کنترل این پشه غیر بومی در سطح ادارات و دیگر نهادها باید انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه محل زندگی پشه آئدس در آب های راکد و ساحلی و همچنین لاستیک‌های انباشت شده و فرسوده است، افزود: این پشه ناقل بیماری تب دنگی و زیکا است.

دکتر حسین احمدی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه درگیر این پشه و بیماری مرتبط با آن هستند، گفت: زیستگاه اصلی این پشه سواحل شمالی و جنوبی کشور است.

وی بر ضرورت نظافت سریع و بهداشت شهری، کنترل بهداشتی ترانزیت و مسافران، بهسازی محیط و دفع صحیح و عدم انباشت زباله تاکید کرد و افزود: در مهار، رشد و تکثیر این پشه همه باید همکاری کنیم.

در این جلسه علی حسین ذوالقدری، مدیر کل گمرک آستارا و یاسر همدمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در سخنانی در رابطه با اهمیت مقابله با تکثیر و نحوه مقابله با پشه آئدس در مبادی ورودی و خروجی گمرک، مکان های ترانزیتی و پرمسافر و همچنین سلامت و بهداشت شهروندان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، پشه آئدس منتقل کننده ویروس عفونی دنگی است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می‌شود. تب، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل از نشانه‌های بیماری تب دنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha