• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052515965
  • خبرنگار : 50040

سرپرست راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۶ هزار گیلانی

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۶ هزار گیلانی

ایسنا/گیلان سرپرست راه و شهرسازی گیلان، به وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۵ هزار و ۳۱۴ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه بودند که به ۲۶ هزار و ۲۵۲ نفر وام ودیعه به مبلغ ۸۸۴ میلیارد تومان توسط بانک های عامل استان پرداخت شد.

محمدرضا فلاحتگر، با اشاره به وضعیت اجرای طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها و افزایش کمک ودیعه مسکن در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح در حوزه کشف بازه قیمت و نرخ اجاره بها و کنترل بازار مسکن و مهار تورم مسکن مزایای بسیاری دارد و می تواند کمکی هم برای شهروندان در تعیین قیمت مناسب جهت خرید یا اجاره ملک و هم برای سازمان های مربوطه در تعیین سیاست های مناسب در بازار املاک و مستغلات شهری باشد؛ همچنین به سرمایه گذاران در تعیین قیمت مناسب برای خرید یا ساخت ملک کمک می کند.

وی از جمله الزامات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را کشف بازه قیمت مسکن و نرخ اجاره بها دانست و متذکر شد: این طرح کمک کار دولت در تعیین سیاست های مناسب برای توسعه مسکن نیز خواهد بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت وگوی خبری، با اشاره به ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی مشاوران املاک، عنوان کرد: مسئولیت تعیین ارزش اجاره املاک با ادارات کل امور مالیاتی استان هاست که در این راستا با تشکیل کارگروه های تخصصی املاک براساس معیارهای از قبل تعیین شده و راه اندازی گشت های مشترک نمایندگان و بازرسان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان صمت و اتاق اصناف و اداره کل امور مالیاتی و پلیس اماکن و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتحادیه املاک، گشت زنی را در بنگاه های مشاوره املاک انجام دادیم.

فلاحتگر از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با دستورالعمل مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و استانداری گیلان با هدف مقابله با تخلفات بنگاه های مشاوره املاک خبر داد و اضافه کرد: گشت های مشترک براساس چک لیست های نظارتی به بنگاه ها رجوع می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۷۱ بنگاه مشاوره املاک در استان داریم، خاطرنشان کرد: ۴۷۹۵ فقره گشت و بازرسی انجام و ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده است که در ۷۶ فقره، منجر به پلمب شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آمار دریافتی از سامانه وزارت راه، تاکنون ۴۵ هزار و ۳۱۴ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه بودند که به ۲۶ هزار و ۲۵۲ نفر وام ودیعه به مبلغ ۸۸۴ میلیارد تومان توسط بانک های عامل استان پرداخت شد.

وی همچنین از ثبت نام ۱۱۸ هزار و ۹۷۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۳۱۶ نفر واجد شرایط بودند و ۶۹۱۳ نفر آورده اولیه را واریز کردند؛ برای ۷۲۴۲ نفر نیز تخصیص پروژه داشتیم.

فلاحتگر با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۵ هزار و ۴۸۴ واحد به مساحت ۱۵۱ هکتار زمین تخصیص دادیم، گفت: عملیات اجرایی ۹۰۰۰ واحد شروع شده که در مراحل مختلف پی و فونداسیون و اسکلت و سربندی و... می باشند.

وی از پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به ازای هر واحد با نرخ سود بانکی ۱۱.۵ درصد از منابع دولتی خبر داد و بیان کرد: وام ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد از منابع بانکی نیز پرداخت می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن با نرخ سود بانکی چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: در راستای جوانی جمعیت و براساس دستورالعمل های وزارت راه نیز دو و نیم هکتار زمین را شناسایی کردیم و تاکنون ۳۱۹ خانوار در قالب گروه های ۶ و ۱۰ نفره در شهرهای لنگرود و رودسر و انزلی در حال ساخت مسکن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha