• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052516120
  • خبرنگار : 50590

سازمان نظام پزشکی در پی بروز تخلفاتی از سوی پزشکان همدانی؛

نمی‌شود پزشکان را مدام به دادگاه برد!

نمی‌شود پزشکان را مدام به دادگاه برد!

ایسنا/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: با توجه به اینکه حق ویزیت با قوانین مصوب افزایش پیدا نکرده و شرایط موجود اقتصادی نادیده گرفته شده است، قابلیت اجرایی آن کاسته می‌شود.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای عالی بیمه مصوبه ۴۰ درصدی برای افزایش تعرفه‌های پزشکی داشت اما مبلغی ابلاغی ۲۵ درصد رشد داشت بنابراین در جایی‌که مصوبات قانونی اجرا و واقعیت های موجود در نظر گرفته نمی شود، تخلفات افزایش می‌یابد.

وی افزود: قانون زمانی اجرا خواهد شد که مطابق با واقعیت های جامعه باشد و در جایی که قانون نادیده گرفته می شود، نباید انتظار داشت مطابق قانون عمل کنند و کار به جایی کشیده می شود که دائما عده ای شاکی و عده ای دیگر متهم هستند و نتیجه بررسی براساس شرایط موجود است به طوریکه محکوم کردن پزشک در تک تخصص رشته‌ای خاص ایجاد هزینه زیاد است اما راهکاری که مشکل را برطرف کند تصویب قوانین با ضوابط موجود و در نظر گرفتن جامعه است.

مدرکیان با بیان اینکه اگر سازمان های بیمه گر تعهدات خود را پرداخت کنند شرایط مساعد می شود، توضیح داد: اگر سازمان های بیمه گر تعهدات خود را به موقع پرداخت کنند و مصوبات عادلانه تصویب شود، دیگر آن پنج درصد افراد هم تخلف نخواهند کرد.

ادامه داد: ابلاغ ۲۵ درصد افزایش حق بیمه تنها به نفع بیمه ها است در حالیکه وظیفه بیمه ها پوشش خدمات درمانی است و در این زمینه افزون بر ۹۵ درصد پزشکان تعهدات خود را به خوبی اجرا می کنند و تنها پنج درصد رعایت نمی کنند که علت آن هم ناعادلانه بودن مقدار افزایش حق بیمه است.

مدرکیان اضافه کرد: سال‌جاری بیمه ها هم رضایت بر ۴۰ درصد افزایش تعرفه‌های پزشکی داشتند اما به دلایلی اجرایی نشد و نارضایتی های را به بار آورد.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی هر شکایت شرایط اجتماعی موجود در نظر گرفته می شود و بعد اقدامات لازم صورت می گیرد، در شرایطی که پزشکان به سرعت در حال کم شدن هستند نمی شود آنها را مدام به دادگاه برد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که با تخلف روبرو می شوند می توانند شکایت خود را در سامانه ۱۹۰ به منظور بررسی ثبت کرده و یا از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند و در نهایت توسط ماده ۱۱ تعزیرات به تمامی شکایت ها رسیدگی و پاسخ داده می شود.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش‌های مردمی برخی پزشکان در همدان علاوه بر گرفتن حق ویزیت، برای ثبت نسخه الکترونیک هزینه‌ای جداگانه در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان دریافت می کند و برخی از چشم‌پزشکان برای ثبت نمره چشم نیز چنین کاری کرده و ۵۰ هزار تومان هزینه بیشتر می‌گیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha