• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052516223
  • منبع : نمایندگی گیلان

رییس اداره تالاب های حفاظت محیط زیست گیلان:

لایروبی روگاهای تالاب انزلی، بدون انجام مطالعه تبعات منفی دارد

لایروبی روگاهای تالاب انزلی، بدون انجام مطالعه تبعات منفی دارد

ایسنا/گیلان رییس اداره تالاب های حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی و تاثیر کاهش سطح تراز آب دریای خزر بر سطح و عمق آب تالاب‌ انزلی اظهار کرد: لایروبی روگاهای تالاب بدون انجام مطالعه و ارزیابی درست، تبعات منفی گسترده ای بر پیکره اصلی تالاب دارد. 

عباس عاشوری در نشست بررسی پروژه ارزیابی لایروبی و عمق بخشی روگاهای اصلی تالاب بین المللی انزلی که در سالن امام رضا(ع) اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی و تاثیر کاهش سطح تراز آب دریای خزر بر سطح و عمق آب تالاب‌ انزلی اظهار کرد: در دومین نشست زیرکارگروه حفاظت از اکوسیستم تالاب‌ انزلی در سال ۱۴۰۲ درخواست اداره‌کل بنادر و دریانوردی مبنی بر لایروبی روگاهای اصلی تالاب و حوضچه بندر در قالب پروژه ارزیابی زیست محیطی ارائه و بررسی شده است. 

عسگر قربان زاده، نماینده آب بندان داران تالاب انزلی نیز در نشست گفت: متاسفانه در روگاه های اصلی از جمله شنبه بازار روگا، تجمع رسوبات بسیار زیاد است و جریان آبی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: لایروبی ها باید بر اساس اهمیت و در نظر گرفتن تاثیر آلودگی ها بر بهداشت عمومی جوامع بومی انجام شود .

لایروبی روگاهای تالاب انزلی، بدون انجام مطالعه تبعات منفی دارد

تالاب انزلی قربانی استفاده نادرست شده است 

در ادامه بلال دیان، رییس اداره ارزیابی استقرار صنایع حفاظت محیط زیست گیلان نیز با تاکید بر اینکه لایروبی باید با رعایت پروتکل های محیط زیستی انجام شود، گفت: باوجود اینکه تالاب انزلی کارکرد و اهمیت فراوانی برای جوامع محلی و نیز بـرای کـل کشـور دارد، این زیست بوم، همچون سایر سرزمین های تالابی در جهان، قربانی استفاده نادرست شده است.

وی افزود: همه دستگاه های متولی و ذینفعان تالاب انزلی بایـد تعهـدات خـود را نسبت به بهبود وضعیت آن با در نظر گرفتن پروتکل های محیط زیستی را به اجرا درآورند.

دیان خاطرنشان کرد: این امر باید از روزنـه حفاظـت و اسـتفاده معقـول از تـالاب انجام  گیرد و در اقدامات اجرایی و سیاستگذاری های  بین بخشی انجام شود.

لایروبی روگاهای تالاب انزلی، بدون انجام مطالعه تبعات منفی دارد

برخی از آبراه‌ها مسدود و تردد قایق‌ با مشکل مواجه است
در ادامه علی منتصر کوهساری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: انجام نشدن  لایروبی‌های مستمر و موثر در آبراه‌های تالابی و همچنین کاهش سطح تراز آب دریای کاسپین ، تغییرات گسترده‌ای در بستر این تالاب به وجود آورده و بر اثر آن برخی از آبراه‌ها مسدود و تردد ایمن قایق‌های تفریحی را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: با هدف بهبود شرایط و تحقق خواسته‌های ذینفعان تالاب، اجرای پروژه لایه برداری آبراهه های تالاب دارای اولویت علیرغم چالش هایی چون ساخت و ساز های غیر قانونی در حاشیه این آبراهه ها و غیر ممکن کردن ورود تجهیزات لایروبی، در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد.

لایروبی روگاهای تالاب انزلی، بدون انجام مطالعه تبعات منفی دارد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha