• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402052516230
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول خبرداد

توسعه محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو بعد از ۴۰ سال انتظار

توسعه محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو بعد از ۴۰ سال انتظار

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تعریض و بهسازی ۱۰ کیلومتر قطعه نخست محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و این طرح بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه‌های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

سید محسن حمزه‌لو ۲۵ مرداد در بازدید از عملیات راهسازی در پروژه ایواوغلی- گیت ورودی منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: طول کل این طرح ۱۰ کیلومتر است و در حال حاضر اجرای این محور در حال انجام است و طبق اصول فنی باید ۵۶ ابنیه فنی در مسیر این طرح راهسازی ساخته می‌شود و تاکنون ساخت ۲۰ ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی مشخص شده ۴ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا پایان شهریور امسال آسفالت شده و بهره‌برداری می‌رسد و باقی این طرح نیز در یک سال آتی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این محور، یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم، سهولت دسترسی به پایانه‌های مرزی، توسعه دسترسی به منطقه آزاد ماکو و بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه‌های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

حمزه‌لو افزود: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی_گیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده‌ای تصریح کرد: عملیات راهسازی در راستای توسعه محورهای مواصلاتی در تمامی جاده‌های پرتردد استان فعال بوده در حال اجرا است.

پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه ۵ محور سلماس - خوی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات تعریض و بهسازی قطعه ۵ محور سلماس - خوی با ۹ کیلومتر طول، پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

 حمزه‌لو همچنین در ادامه با بازدید از عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی قطعه ۵ محور سلماس - خوی، افزود: این قطعه ۹ کیلومتر بوده و ۴ کیلومتر آن باقی مانده که عملیات اجرایی در آن در دست اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شد ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح نیاز است و بر اساس برنامه طی یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تکمیل قطعات محور خوی - سلماس گامی دیگر در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند.

حمزه‌لو تاکید کرد: راه محور توسعه بوده و حجم کاری در اتمام پروژه‌های راهسازی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور افزایش یافته تا قبل از پایان فصل کاری بخش عمده‌ای از این طرح‌ها بهسازی و آسفالت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha