• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052516286
  • خبرنگار : 50604

عذرخواهی فرماندار گرگان بابت قطعی آب/ آب منزل فرماندار هم قطع می شود

عذرخواهی فرماندار گرگان بابت قطعی آب/ آب منزل فرماندار هم قطع می شود

ایسنا/گلستان فرماندار گرگان ضمن عذرخواهی از قطعی طولانی مدت آب در برخی محلات گرگان گفت: هرچند تنها دو ماه است که مسئولیت فرمانداری گرگان را به دست گرفته‌ام، اما بابت کوتاهی‌های صورت گرفته قبلی و فعلی از مردم عذرخواهی می‌کنم.

اسماعیل نادری عصر چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با رئیس، معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و با اشاره به اینکه استان گلستان جز یکی از پنج استان کشور است که با مشکل چالش شدید آب و خشکسالی مواجه است، اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از نقاط در برخی شهرستان‌ها و استان‌های دیگر با تانکر به مردم آبرسانی می‌شود و درحالیکه وضعیت آب شهرستان گرگان نیز مشابه آنهاست ولی نگذاشتیم به آن بحران برسد.

وی با بیان اینکه دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع تنش آبی شهرستان گرگان در نظر گرفته شده است، افزود: بهره‌گیری از آب‌های سطحی با احداث سدهای نرماب و شصت کلاً یکی از برنامه‌های بلند مدت برای مشکل کمبود آب مردم گلستان است که حداقل سه تا چهار سال طول خواهد کشید تا به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان گرگان شیرین‌سازی آب دریا را یک راه حل مؤثر برای درمان مشکل کم‌آبی استان گلستان دانست و افزود: در حال حاضر مجوز این طرح گرفته و کارهای مطالعاتی آن انجام شده است که این طرح نیز زمان‌بر است.

این مقام مسئول ادامه داد: چالش شدید آب در استان گلستان یک بار در سال ۹۵ نیز تکرار شده بود که اگر در همان سال به جای مقطعی فکر کردن، چاره‌اندیشی اساسی می‌شد، امروز مردم استان ما با کمبود آب مواجه نبودند.

نادری تصریح کرد: امسال میزان نزولات آسمانی استان گلستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است و همین مسأله منجر به این شده است که میزان قطعی آب در سطح شهرستان گرگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

عذرخواهی فرماندار گرگان بابت قطعی آب/ آب منزل فرماندار هم قطع می شود

فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه با هدف رفع مشکل آب مردم گرگان ۱۰ حلقه چاه جدید وارد مدار گرگان شده و ۱۰ حلقه چاه دیگر نیز در دست اقدام است که وارد مدار مدار خواهد شد، گفت: ۳۸ حلقه چاه آب شناسایی شده است با این منظور که کشاورزان آب خود را در اختیار مسئولان قرار داده و به جای کشت محصول هزینه آن را از مسئولان دریافت کنند.

نادری ضمن عذرخواهی از مردم شریف گرگان به دلیل قطعی طولانی مدت آب گفت: موقعیت شهرستان گرگان به گونه‌ای است که محلات مختلف در پستی و بلندی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل برخی محلات با مشکل آب مواجه هستند و در برخی محلات مشکل کمتری برخوردار هستند.

فرماندار گرگان با تأکید اینکه در توزیع آب به مردم گرگان ناعادلانه رفتار نمی‌شود، افزود: آب شهرستان گرگان از منابع زیرزمینی و با پمپاژ آب انجام می‌شود و اگر سطح آب از حدی کمتر باشد، دستگاه‌های پمپاژ دچار آسیب شده و مجبور به خاموشی هستیم ولی در محلاتی که در سراشیبی قرار دارند این مشکل وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آب منزل من نیز روز گذشته بیش از ۱۵ ساعت قطع بوده است، افزود: من تنها دو ماه است که به عنوان فرماندار گرگان مسئولیت را در دست گرفته اما بابت قصور صورت گرفته در حل مشکل آب شهرستان گرگان در دوره های پیشین از مردم شریف گرگان عذرخواهی می‌کنم.

نادری با اشاره به اینکه خشکسالی و آب دغدغه اکثر کشورهای دنیا است، خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه آب و خشکسالی باید توسط رسانه‌ها برای مردم تبیین شده تا مردم اهمیت مسأله را درک کرده هرچه بیشتر در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha