• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052516343
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد

فعالیت ۷۲ سامانه ثبت تخلف در محورهای گیلان

فعالیت ۷۲ سامانه ثبت تخلف در محورهای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از فعالیت ۷۲ سامانه ثبت تخلف در سطح محورهای اصلی و شریانی استان خبر داد و افزود: ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی و ۵۲ سامانه تردد شمار نیز در سطح محورهای استان فعال است.

غلامعلی نیک فهم امروز در جلسه شورای ترافیک استان گیلان، به ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی راه ها و سرعتکاه ها و نقاط پر تصادف استان پرداخت و اظهار کرد: در گیلان ۱۱ هزار و ۱۶۸ کیلومتر راه داریم که ۹۲۵۰ کیلومتر آن روستایی و مابقی به صورت آزادراه و بزرگراه و راه اصلی و راه فرعی است.

وی از فعالیت ۷۲ سامانه ثبت تخلف در سطح محورهای اصلی و شریانی استان خبر داد و افزود: ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی و ۵۲ سامانه تردد شمار نیز در سطح محورهای استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون با افزایش ۷۴ درصدی تردد در سطح محورهای استان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۲ با ۵۳۲ جان باخته ناشی از تصادفات جاده ای مواجه بودیم که در سال ۱۴۰۱ به ۴۷۷ جان باخته رسیده است.

نیک فهم از افزایش ۶ درصدی تصادفات در محورهای برون شهری و روستایی خبر داد و گفت: موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده دو عامل آسیب‌پذیر در حوادث رانندگی هستند بطوری‌که سال ۱۴۰۰، ۱۴۳ جان باخته و سال ۱۴۰۱، ۱۴۶ جان باخته در بخش موتورسیکلت سواران و به همین ترتیب، ۱۲۵ و ۱۰۶ جان باخته در بخش عابرین پیاده داشتیم.

وی با بیان اینکه ۹۷ نقطه پرحادثه در سطح محورهای استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه را رفع کردیم و هدفگذاری ما برای سال جاری، رفع ۱۶ نقطه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از وجود ۳۲۵۰ سرعتکاه در سطح محورهای استان خبر داد و متذکر شد: ۲۳۶ سرعتکاه استاندارد داریم و طی یک سال اخیر، ۱۰۰ سرعتکاه را بهسازی کردیم.

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان نیز، با اشاره به شناسایی و کددار شدن ۹۷ نقطه پرحادثه در سطح محورهای استان، خاطرنشان کرد: ۷۳ نقطه را آشکارسازی و پنج نقطه را رفع نقص کردیم. ۱۹ نقطه دیگر نیز ایمن سازی شده است.

وی ۴۷ درصد جان باختگان حوادث رانندگی را در ۹ محور اصلی استان گیلان دانست و یادآور شد: متاسفانه شدت تصادفات در گیلان بالاست و ۴۲ درصد جان باختگان در صحنه جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راه گیلان ۶۷ درصد تصادفات را در محورهای فرعی و روستایی دانست و خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد تصادفات نیز ناشی از تجاوز به چپ است.

صفاری، پنج محور سنگر - سیاهکل، فومن - سراوان، سراوان - امامزاده هاشم، حسن رود - زیباکنار و کمربندی لنگرود را اولویت بحرانی برای نصب دوربین ثبت تخلف دانست و بیان کرد: نیازمند تسریع در افزایش نصب سامانه های هوشمند جاده ای هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha