• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402052516394
  • خبرنگار : 71404

دو شوک بزرگ که به موسیقی وارد شد!

دو شوک بزرگ که به موسیقی وارد شد!

معاون امور هنری وزیر ارشاد تاکید کرد: هم در حوزه اجراهای پاپ و هم در حوزه اجراهای موسیقی سنتی، رشد قابل توجهی داشتیم اما دلیل دیده نشدن موسیقی سنتی تبلیغات کم این‌ حوزه است.

به گزارش ایسنا، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در نشستی با خبرنگاران درباره اجراهای صحنه‌ای در حوزه موسیقی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تمام اجراهای صحنه‌ای در دوران کرونا دچار شوک شدند. پس از آن در سال گذشته هم اتفاقات ناشایستی در کشورمان افتاد که آن هم شوک بدی برای جریان موسیقی بود اما با تلاشی که همه همکاران من در مجموعه حوزه موسیقی انجام دادند و همین‌طور با همکاری اصحاب موسیقی، هم در حوزه اجراهای پاپ و هم در حوزه اجراهای موسیقی سنتی، رشد قابل توجهی داشتیم اما دلیل دیده نشدن موسیقی سنتی تبلیغات کم این‌ حوزه است.

او ادامه داد: برخی دوستان رسانه‌ای شاید انتقاد کنند که در حوزه موسیقی سنتی و نواحی کاری انجام نمی‌شود اما زمانی که آمار را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که ما بالای ۷۰ درصد از اجراهایمان موسیقی سنتی و نواحی است و موسیقی پاپ بخش کم‌تری را شامل می‌شود.

سالاری تاکید کرد: در فرآیند اقتصادی اما ماجرا فرق دارد. یک خواننده پاپ می‌تواند در یک سالن ۴۰۰ نفری برنامه بگذارد و سالن را هم پر کند اما یک خواننده یا نوازنده موسیقی سنتی ما این امکان را ندارد و مجبور است به عنوان مثال یک سالن ۱۵۰ نفری برای اجرایش در نظر بگیرد. دلیلش هم این است که نمی‌تواند سالن را پر کند اما به لحاظ تعداد اجراها باید بگویم ۷۰ درصد اجراهای ما موسیقی سنتی و موسیقی نواحی است.

معاون امور هنری تاکید کرد: به لحاظ حضور و استقبال تماشاگران هم باید گفت که برخی از سامانه‌های فروش بلیت در اختیار بخش خصوصی است و دستیابی به اطلاعات آنها در واقع دستیابی به اطلاعات اقتصادی آن بخش خصوصی است و ما خیلی وقت‌ها این امکان را نداریم و معنی‌اش این نیست که نخواهیم خدایی نکرده همکاری کنیم. طبیعتا راستی‌آزمایی و یا اخذ آن اطلاعات از سامانه‌های بخش خصوصی یا زمان‌بر است و یا اساسا نمی‌تواند مورد استفاده ما باشد؛  وگرنه همه آنچه که ما در حوزه موسیقی، تئاتر، تجسمی و آموزشگاه بر روی سامانه‌هایمان اطلاع داریم کاملا شفاف است مگر این‌که کسی نکته‌ای را گشته و پیدا نکرده باشد و یا ما غفلت کرده باشیم.

سالاری در بخش پایانی سخنانش نیز تصریح کرد: ما با افتخار در خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستیم و هر فعالیتی که انجام می‌شود، مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران و نه دولت ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha