• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402052616554
  • خبرنگار : 50154

رییس سازمان ستفا:

تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است

تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است

ایسنا/قم رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی(ستفا) عنوان کرد: تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است نه یک انتخاب.

در نشست جمعی از معاونین و مدیران جهاد دانشگاهی استان قم که صبح امروز  برگزار شد، در رابطه با راه اندازی شرکت در جهاد دانشگاهی استان قم و هم چنین خصوصی سازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم و راه اندازی شرکت جهت تجاری سازی محصولات فناورانه، مباحثی مطرح شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست، دکتر حیدری رییس جهاد دانشگاهی استان قم به معرفی ساختار جهاد دانشگاهی استان، پرداخته و فعالیت های مرکز درمان ناباروری، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین فعالیت‌های تجاری سازی جهاد دانشگاهی استان قم را نام برده و توضیح داد.

حیدری چالش‌های موجود در جهاد دانشگاهی استان قم جهت راه اندازی شرکت و اهمیت و ضرورت ایجاد آن را توضیح داده و گفت: جهت استفاده از تسهیلات استان قم و هم چنین اخذ و ثبت بسیاری از مجوزها برای محصولات عملا به راه اندازی و تاسیس شرکتی در جهاد دانشگاهی استان قم نیاز است؛ هم چنین در این راستای بحث چالش‌های نیروی انسانی در جهت سهامداری در شرکت نیز باید تعیین تکلیف شود.

در این جلسه که دکتر مسعود ابراهیمی رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی همراه با دکتر انصاری معاون امور پارک ها، مراکز رشد و نوآوری و دکتر زین ساز معاون امور سرمایه گذاری شرکت‌ها نیز در این جلسه حضور داشتند، سخنانی را مطرح کرد.

دکتر ابراهیمی در ادامه این نشست توضیحاتی در خصوص بازنگری فرایندهایی که در خصوص ایجاد شرکت وجود دارد و هم چنین راجع به کوتاه کردن مسیر تاسیس شرکت صحبت کرد و تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان قم باید به سمت تجاری سازی حرکت کند و تجاری سازی بسیار اهمیت داشته و تاسیس شرکت در برخی واحدها مزایای خود را به دنبال دارد و البته در برخی نیاز ممکن است نیازی به تجاری سازی نباشد.

وی افزود: تشخیص این امر، به این موضوع بستگی دارد که انتظارات از یک شرکت چیست که در راستای آن انتظارات بتوانیم حرکت کنیم؛ لذا خود شرکت نیز در مسیر تجاری سازی می‌تواند دستاورد خوبی را برای واحد ایجاد کند، بنابراین تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است نه یک انتخاب.

دکتر زین ساز نیز در ادامه نشست در خصوص چالش‌ها و دغدغه‌های نیروی انسانی در تاسیس شرکت جهاد دانشگاهی استان قم نیز توضیحاتی داده و به سوالات معاونین جهاددانشگاهی استان قم در این رابطه پاسخ دادند.

در پایان این جلسه، مقرر شد تا بررسی های لازم درخصوص تاسیس شرکت در جهاد دانشگاهی قم جهت تجاری سازی محصولات و هم چنین بحث خصوصی سازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم در دستور کار قرار گیرد. 

گفتنی است، این جلسه با بازدید مسئولین سَتفا از طرح‌های پژوهشی و مرکز درمان ناباروری و طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان قم همراه بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha