• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402052616584
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

نباید به دشمن اجازه دهیم فضای کشور را ناامن کند

نباید به دشمن اجازه دهیم فضای کشور را ناامن کند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به تلاش جوانان با انگیزه و تکلیف محور برای پیشرفت کشور در عرصه نظامی و دفاعی گفت: بازدارندگی در عرصه نظامی، باید در عرصه اقتصادی، فرهنگی و امنیتی نیز اتفاق بیفتد که در این صورت دشمن اجازه نخواهد داشت حرکت‌های کور تروریستی انجام داده و فضای کشور را ناامن کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز ۲۶ مردادماه در دیدار با مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از حساس‌ترین ماموریت‌ها در وزارت دفاع است، اظهار کرد: برای اینکه دشمن مایوس شود و چشم طمع از کشورمان بردارد، باید در عرصه‌های مختلف و محورهای اصلی حتما بازدارندگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نیست همه کشورها در صحنه بین المللی اهل درگیری باشند، افزود: ما زندگی خود را داریم و هم و غم ما، ملت است و سعی می‌کنیم آنها را در رفاه قرار داده و مزاحم کسی نمی‌شویم اما تعدادی کشور هستند که می‌خواهند به کشورهای دیگر تجاوز نموده و مزاحم شوند که در طول تاریخ بشریت این بوده و تمام نمی‌شود.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: کشوری که با این شرایط مواجه می‌شود و می‌خواهد روی پای خود بایستد و اجازه تعدی به کسی ندهد، باید راهبردهایی را عملی نموده و یا بجنگد و یا تسلیم شود.

امام جمعه کرمان افزود: جمهوری اسلامی و هر کشور مستقلی بخواهد در دنیا پرچم استقلال را بلند کند، وقتی با کشورهای متجاوز برخورد می‌کند، باید یکی از راهبردها را عملی کند لذا برای ایستادگی، باید به جایگاه بازدارندگی برسد که زورگویان نتوانند به او مسلط شوند.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی بازدارندگی در حوزه‌های مختلف است، گفت: در حوزه دفاعی جمهوری اسلامی به نقطه بازدارندگی رسیده است؛ زمانی امریکا از گزینه‌های روی میز و گزینه نظامی سخن می‌گفت اما چرا الان نمی‌گوید؟ ایران به این جایگاه رسیده که جرات جنگ با ما را ندارند و اگر وارد جنگ بشوند معلوم نیست آنها برنده باشند و یا آسیب کمتری ببینند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به تلاش جوانان با انگیزه و تکلیف محور برای پیشرفت کشور در عرصه نظامی و دفاعی تصریح کرد: بازدارندگی در عرصه نظامی، باید در عرصه اقتصادی هم رقم بخورد و در این صورت دشمن دیگر نمی‌تواند ما را تحریم کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: در حوزه فرهنگی و امنیتی نیز باید بازدارندگی اتفاق بیفتد که در این صورت دشمن اجازه نخواهد داشت حرکت‌های کور تروریستی انجام داده و فضای کشور را ناامن کند.

وی افزود: باید در همه عرصه‌ها به بازدارندگی برسیم و می‌توانیم. زیرا سخت ترین زمینه دفاعی بود که رسیدیم. صنعت، معدن و کشاورزی کشورمان توانمند است و باید وقت بگذاریم.

علیدادی سلیمانی با اشاره به مقایسه وضعیت دفاعی کشور با چهار دهه قبل افزود: ایران در دوره انقلاب اسلامی در عرصه دفاعی در تاریخ درخشیده و کشور بسیار توانمند است و مسئولان بخش‌های مختلف باید از این عرصه درس بگیرند؛ در حوزه‌های دیگر این بازدارندگی را عملیاتی کنند و وقتی به این برسیم، دشمن مایوس می‌شود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: برای انجام وظیفه در ماموریت حساس عرصه نظامی و دفاعی، باید به کادر نیز توجه و پشتیبانی صورت بگیرد که گزارش دوستان خوشحال کننده بود.

وی با اشاره به اینکه دنیا در حال پیشرفت است و باید جایگاه بازدارندگی مرتب ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: پیشرفت ایران فوق تصور است زیرا ما دانش را داریم و رتبه کشور را در دنیا تغییر دادیم و در حوزه دفاعی به صورت جهشی پیشرفت داشتیم.

به گزاش ایسنا، جواد مهدیزاده مدیر ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی است و این روز در راستای تبیین و نشان دادن تلاش و خدمات همکاران در وزارت دفاع و خدمات این وزارتخانه به مردم نامگذاری شده است.

وی افزود: وزارت دفاع شامل صنایع و یگان‌های مختلف در استان‌ها است و در زمینه تامین کالاهای ضروری مردم و نیروهای مسلح و معیشت کارکنان، در پوشش بیمه‌ای و ... فعالیت دارد که در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان حق بیمه پرداختی به شرکت مربوطه در استان کرمان بوده است.

مهدیزاده بیان کرد: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح به حدود ۱۲۵ هزار نفر نیروی مسلح و خانواده‌هایشان پوشش خدمات می‌دهد ضمن اینکه با ۱۲۵۰ مرکز در استان طرف قرارداد هستیم.

مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمان گفت: ۱۷ هزار نفر بازنشسته در استان داریم و یگان‌های مختلف وزارت دفاع در راستای ماموریت ذاتی مثل یگان مهندسی، حقوقی، رفاهی و ... فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha