• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052616611
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد

انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان تا پایان امسال

انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان تا پایان امسال

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از برنامه ریزی برای انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که از برداشت غیرمجاز شش میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

رضا اخلاص مند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:در سالهای اخیر به دلیل بروز خشکسالی های حادث شده، فشار بر منابع آب زیرزمینی کشور  به منظور تامین آب مورد نیاز بخشهای مختلف از جمله کشاورزی  و شرب افزایش داشته است.


وی افزود: در سال ۱۳۹۳ طرح ملی ” احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور“ در شورای عالی آب به تصویب رسید، که در آن وزارت نیرو با همکاری سایر ارگانهای ذی ربط موظف به احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوانهای کشور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از انسداد ۶۳۵۴  حلقه چاه غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون از برداشت بیش از ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب از دشت های استان همدان جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون در استان ۶ هزار و ۳۵۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که منجر به جلوگیری از برداشت بیش از  ۳۳۶  میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی شده است.


اخلاص مند، عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده را حدود ۲۰۰ کیلومتر دانست و یادآور شد: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در شهرستان های کبودراهنگ با  ۱۹۵۱حلقه ، رزن با ۹۶۴ حلقه و همدان با ۸۷۱ حلقه مسدود شده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیر مجاز ناشی از انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان های رزن ۱۴۴ میلیون متر مکعب، کبودراهنگ ۷۲ میلیون متر مکعب و ملایر ۳۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha