• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052616689
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تشریح کرد؛

آخرین خبرها از طلب گندم‌کاران گلستانی/ قیمت خرید گندم جوانه زده اعلام شد

آخرین خبرها از طلب گندم‌کاران گلستانی/ قیمت خرید گندم جوانه زده اعلام شد

ایسنا/گلستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه امسال ۵۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستان خریداری شده است، در خصوص زمان پرداخت طلب گندم‌کاران و قیمت خرید گندم‌های جوانه زده توضیح داد.

محمدباقر منوچهری ظهر پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و با اشاره به مسئولیت خطیر خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اظهار کرد: تنها افرادی که عاشق حرفه خبرنگاری هستند، علی‌رغم سختی‌های این حرفه وارد این عرصه سخت شده و به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد مطالبات گندمکاران بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است، ادامه داد: کل گندم خریداری شده به ارزش ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان، ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تا امروز رقم پرداختی ما به کشاوران ۵ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه امسال ۵۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستان خریداری شده است، افزود: با توجه به افزایش ثانویه قیمت گندم به ۱۵ هزار تومان، در مجموع ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت و ۳۰ درصد مطالبات آنها باقی مانده است.

آخرین خبرها از طلب گندم‌کاران گلستانی/ قیمت خرید گندم جوانه زده اعلام شد

منوچهری با توجه به پیگیری‌های گسترده شرکت بازرگانی دولتی، نمایندگان و استاندار گلستان و هم چنین اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی در راستای تأمین منابع مالی برای پرداخت طلب گندمکاران گفت: مابه التفاوت طلب گندم‌کاران به زودی و در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی از پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران گلستانی خبر داد و افزود: قیمت اولیه خرید تضمینی کلزا نیز ۲۲ هزار تومان بوده که به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و بعد از تأمین منابع مالی مابه التفاوت طلب کلزاکاران نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گلستان برای تحویل سویا، آفتابگردان، کاملینا و گلرنگ در استان، افزود: استان گلستان بزرگترین تولیدکننده دانه روغنی در کشور است و خرید تضمینی این محصول در اواخر شهریور و مهرماه آغاز خواهد شد.

منوچهری کشت آزمایشی و موفق گیاه گلرنگ در استان گلستان را اقدامی مهم برشمرد و اضافه کرد: گلرنگ گیاهی کم‌آب‌بر بوده و نسبت به گندم و جو مقاومت بالاتری در مقابله با خشکی دارد، بنابراین می‌تواند به عنوان کشت جایگزین برای کشاورزان استان در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طلب کشاورزانی که گندم جوانه‌زده به مراکز خرید تحویل داده‌اند، نیز به زودی پرداخت می‌شود، گفت: بر اساس دستور ابلاغی و با توجه به کیفیت پایین‌تر گندم‌های جوانه‌زده این محصولات با کف قیمت که حدوداً ۷۰۰ هزار تومان پایین‌تر از گندم مرغوب بوده، محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha