• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052616788
  • خبرنگار : 50037

علیصدر به زودی میزبان شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

علیصدر به زودی میزبان شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

ایسنا/همدان فرماندار کبودراهنگ گفت:شهرستان کبودراهنگ در آینده نزدیک میزبان شهید گمنام خواهد بود که این شهید گمنام در منطقه گردشگری روستای علیصدر آرام خواهد گرفت.

مسلم غلامی پنجشنبه ۲۶ مرداد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: شهدای گمنام مایه آرامش معنوی مردم شهرستان بوده و مکان دفن این شهدای گمنام می تواند همانند قطب فرهنگی و معنوی در شهر شناخته شود.

وی تصریح کرد:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی ترین اهداف نظام است و شهدای گمنام با حضور خود فضای معنوی را در مناطق مختلف ایجاد می کنند.

غلامی  با تاکید بر ضرورت حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده، یادآور شد: تسریع در جمع‌آوری اسناد جنگ هشت ساله از طریق دستگاه‌ها،پیشکسوتان جنگ،خانواده رزمندگان، جانبازان و شهدا در این شهرستان امری ضروری است که باید نسبت به این امر توجه ویژه‌ای شود. 

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دورانی با افتخار و با معنویت در تاریخ کشور است که ابعاد آن را باید به نسل آینده انتقال دهیم ، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، فرزندان خطه ولایی شهرستان کبودراهنگ از ارزش‌های اسلامی و اعتقاداتشان، با شجاعت  دفاع کردند و ثمره آن  ۶۴۳شهید گرانقدر، ۱۸۰۰جانباز ، ۳۶ آزاده سرافراز و ۶۰۰۰ رزمنده بوده است، ضمن این که در امتداد آن نیز در همه صحنه‌ها این عزیزان حضوری ارزنده و موثر داشته‌اند.

غلامی هم چنین با اشاره به کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، گفت: تمام امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه تر  کنگره ملی بزرگداشت  ۸۰۰۰ شهید استان همدان در شهرستان کبودراهنگ فراهم است و تلاش می‌کنیم تا بخش کوچکی از دین خود را به شهدا ادا کنیم و همه پای کار هستند تا کنگره‌ای در شأن و جایگاه شهدای گرانقدر برگزار شده و خروجی موفقی برای نسل‌های آینده باشد.

وی در ادامه ترویج، تبلیغ و انعکاس پیام شهدای والامقام را از اهداف تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: باید شهرستان از فرصت طلایی برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان به نحو احسن برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کند.

به گزارش ایسنا ؛ در حال حاضر شهرستان کبودراهنگ دارای پنج شهید گمنام شامل سه شهید در شهر کبودراهنگ،یک شهید در شهر شیرین سو و یک شهید در شهر گل تپه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha