• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052716937
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سوق دادن روستاییان به فعالیت در حوزه روستا بازار الزامی است

سوق دادن روستاییان به فعالیت در حوزه روستا بازار الزامی است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سوق دادن روستاییان به فعالیت در حوزه روستا بازار الزامی است.

سید عماد شاهرخی ۲۶ مردادماه در جلسه ارائه و جمع‌آوری ایده‌های نو و جدید در قالب اتاق فکر در حوزه کاری نظارت و اجرا که در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در تمامی حوزه‌های مرتبط با کشاورزی، ایده‌های نو و جدید قابل اجرا می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش تولید و بهره‌وری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در زنجیره ارزش بخشی شهرستانی، استانی و ملی است و باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

شاهرخی اضافه کرد: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم زیرا آنها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت در حوزه روستا محور، افزود: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات با کیفیت به مردم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: به راحتی می‌توان در روستاها در حوزه گیاهان دارویی، مرغ خانگی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و... فعالیت‌های چشمگیری داشت.

شاهرخی با اشاره به توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، اظهار کرد: خانه های روستایی محوطه های بزرگی بعنوان حیاط دارند و به راحتی می‌توان آنها را به سمت گلخانه‌های کوچک مقیاس سوق دهید.

وی تصریح کرد: با این اقدام؛ علاوه بر ایجاد اشتغال؛ برای روستاییان درآمدزایی حاصل و زنجیره ارزش تقویت می‌شود و به راحتی محصولات به صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود.

شاهرخی اضافه کرد: با توسعه روستا بازار می‌توان کشاورزان و بهره‌برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه‌های لازم را به آنها القا دهیم.

وی بیان کرد: در این راستا با مدیرکل کمیته امداد لرستان دیدار و گفت‌وگو شده است و در جهت اشتغال روستاییان در حوزه روستا ‌بازار آمادگی لازم برای حمایت‌های همه جانبه وجود دارد و به راحتی می‌توان از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به مطلوب‌ترین نتیجه دست پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کشاورزی، افزود: در حوزه‌های درمان، مدرسه سازی و... خیرین زیادی وجود دارند.

شاهرخی ادامه داد: هر چند در آستان قدس رضوی در حوزه قنوات از ظرفیت خیرین استفاده شده است لذا می‌توان از ظرفیت خیرین و کشاورزان دارای تمکن مالی در بخش های کشاورزی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: اما نکته مهم این است که خیرین با میل و رغبت شخصی پای کار باشند و بتوانند در تمامی حوزه‌ها یاری دهنده جهاد کشاورزی در جهت کمک به کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: لازم است از ظرفیت استودیوی کشاورز به بهترین نحو استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha