• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402052717058
  • خبرنگار : 71592

اعتصاب غذای ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی/ فراخوان تظاهرات در حمایت از اسیران

اعتصاب غذای ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی/ فراخوان تظاهرات در حمایت از اسیران

مدیر دفتر اطلاع رسانی اسیران فلسطینی از مردم در کرانه باختری خواست در حمایت از اسیران فلسطینی و در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه اسیران در زندان‌ها، امروز جمعه نقاط تماس با اراضی اشغالی را شعله‌ور کرده و راهپیمایی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، احمد القدره، مدیر دفتر اطلاع رسانی اسیران فلسطین از جوانان فلسطینی در کرانه باختری خواست، امروز در اعتراض به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اسیران در زندان‌ها، نقاط تماس با اراضی اشغالی را شعله ور کنند.

وی همچنین برای ابراز خشم مردم و گروه‌های فلسطینی از تجاوز رژیم صهیونیستی به اسیران، خواهان انجام راهپیمایی پس از نماز جمعه شد.

القدره گفت، پس از اعتصاب غذای جمعی اسیران فلسطینی، بر همه فلسطینی‌ها واجب است برای حمایت از این اسیران در مبارزه خود با ظلم زندانبانان به خیابان‌ها بیایند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که یگان‌های سرکوب اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه به شیوه‌ای وحشیانه به بند ۳ زندان نقب یورش بردند و زندانیان این بخش را به مقصد نامعلومی منتقل کردند در این اقدام، نزدیک به ۱۰۰۰ زندانی از تمامی زندان‌ها شامگاه پنج‌شنبه در اعتراض به تجاوزات اداره زندان‌های اشغالگر دست به اعتصاب غذا زدند.

جمعیت اسیران واعد هم اعلام کرد، این یورش رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر گسترده‌ترین یورش است که دو روز پس از بازدید ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از زندان نقب و صدور دستور تشدید شرایط بازداشت اسیران صورت گرفت.

پیش از این بن گویر از برنامه خود علیه اسیران فلسطینی خبر داده بود که می‌خواهد قانون اعدام را برای اسیران متهم به قتل شهرک نشینان یا تلاش برای انجام قتل تصویب کند.

چند روز پیش هیئت امور اسیران نسبت به وضعیت بسیار خطرناک داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی مخصوصا با توجه به افزایش تعداد اسیران اداری که اعتصاب غذا کرده‌اند، هشدار داد.

سخنگوی حماس هم همبستگی این جنبش را با اسیران اعلام کرد و گفت، حماس با دقت حوادث را پیگیری می‌کند.

وی کابینه شهرک نشینان تندرو را مسؤول تبعات و نتایج حملات رژیم صهیونیستی به زندانیان دانست و گفت، مبارزه اسیران تنها در داخل زندان‌ها نخواهد بود، ملت فلسطین هم با آنها و پشت آنها هستند. اسیران هرگز تنها نخواهند بود، آنها اولویت ملت فلسطین هستند، ملتی که وظیفه خود را در حمایت و پشتیبانی از اسیران کنار نمی‌گذارند.

مرکز مطالعات زندانیان فلسطین با بیان اینکه زندانیان با اعتصاب غذای ۱۰۰۰ زندانی گامی اعتراضی گسترده را آغاز کردند، اعلام کرد، این تعداد یک پنجم از ۵۰۰۰ زندانی در زندان‌های اشغالگر است که در دفاع از حقوق خود و در اعتراض به تجاوز به حق خود اعتصاب کرده‌اند.

این مرکز با بیان اینکه زندانیان به ویژه در زندان صحرایی نقب روزها مورد سرکوب، یورش و انتقال خودسرانه قرار گرفته‌اند، خواست، ملت فلسطین برای همبستگی و حمایت از زندانیان و به ستوه آوردن رژیم صهیونیستی بسیج شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha