• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052717134
  • خبرنگار : 50039

قله نیلکوه گلستان در محاصره آتش/ اعزام بالگرد در چهارمین روز حریق

قله نیلکوه گلستان در محاصره آتش/ اعزام بالگرد در چهارمین روز حریق

ایسنا/گلستان فرماندار گالیکش آتش‌سوزی در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان را گسترده دانست و گفت: از ظرفیت همه نیروهای گالیکش و شهرستان‌های همجوار در عملیات اطفای حریق استفاده شده است.

علی جوان حاذق‌خواه ظهر امروز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت آتش سوزی ارتفاعات این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: حریق از ظهر سه شنبه ۲۴ مردادماه در شهرستان و در ارتفاعات نیلکوه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی تلاش‌هایی که در گالیکش با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شده را مسئولانه دانست و ادامه داد: علاوه بر این از توان نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار هم استفاده گردیده که صخره‌ای و صعب العبور بودن منطقه، مانع از اطفای حریق شده است.

همکاری ۵۰ نیروی مردمی و بسیج برای اطفای حریق

فرماندار گالیکش با تأکید بر اینکه عملیات اطفا از صبح امروز «جمعه ۲۷ مرداد ماه» با استفاده از ۵۰ نفر نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی از سرگرفته شده است، افزود: از ساعت ۶ صبح نیز یک فروند بالگرد پروازهای خود را آغاز کرده تا با تأمین آب از منطقه «حسین‌آباد کالپوش» استان سمنان عملیات اطفاء تسریع یابد و حریق مهار شود.

وی با اشاره به اینکه زبانه‌های آتش در نوک قله نیلکوه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک بالگرد و تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی همچنان تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد.

گفتنی است، این کوه جنگلی در ادامه رشته کوه البرز شرقی در استان گلستان و در ۶ کیلومتری شرق شهرستان گالیکش و در جنوب روستای تراجیق واقع شده است.

روستای تراجیق در سه راهی جاده ترانزیتی «گالیکش به کلاله و مشهدمقدس» در کنار جاده قرار دارد و مهمترین راه امرار معاش مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.

به گزارش ایسنا، برای رسیدن به قله نیلکوه با ارتفاع ۱۱۲۳ متر، باید ابتدا از میان روستا به سمت شرق حرکت کرده و پس از عبور از تپه‌ آخور به پای جنگل و سپس به سمت مرداب رفته و از دو مسیر «مسیر اول از سمت چپ مرداب از روی یال» و «مسیر دوم از سمت راست مرداب با شیب نسبتاً تند» حرکت شود تا پس از حدود یک ساعت به قله برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha