• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402052717187
  • خبرنگار : 80001

اثر رکود بازار مسکن بر قیمت مصالح ساختمانی

اثر رکود بازار مسکن بر قیمت مصالح ساختمانی

در پی کاهش معاملات و قیمت‌ها در بازار مسکن که از خردادماه ایجاد شده، قیمت‌های اعلامی نیز در مسیر کاهش تدریجی به سر می‌برد و نرخ مصالح ساختمانی نیز با افت مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، بازار مسکن در هفته اخیر همچنان در رکود همراه با کاهش قیمت به سر برد؛ اتفاقی که از چند عامل شامل ثبات نرخ ارز، خبرهای مثبت درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، کاهش نرخ مصالح ساختمانی و ثبات بازارهای موازی نشأت می‌گیرد.

آنطور که واسطه‌های ملکی می‌گویند قیمتهای اعلامی از سوی مالکان به طور میانگین ۱۵ درصد نسبت به خردادماه کاهش نشان می‌دهد. حتی در مواردی که سازندگان حاضر به فروش واحدهای نوساز خود با تخفیف ۲۵ درصد هستند کسی اقدام به خرید نمی‌کند.

اثر رکود بازار مسکن بر قیمت مصالح ساختمانی

به نظر می‌رسد فعالان و سرمایه‌گذاران بازار مسکن در انتظار محرک‌های اثرگذار بر این بازار هستند تا وارد بازار شوند. این در حالی است که متغیرهای فعلی عمدتا پالس منفی به بازار ملک می‌دهد.

کسادی معاملات مسکن باعث شده تا قیمت مصالح ساختمانی نیز تا ۱۸ درصد نسبت به تیرماه کاهش پیدا کند. برخی معتقدند این افت قیمت از رکود ساخت و ساز نشأت گرفته اما عده‌ای دیگر اثر کاهش نرخ ارز را دلیل این افت قیمت می‌دانند.

بیشتر بخوانید

همزمان، دولت و مجلس در پی سر و سامان دادن به بازار مسکن هستند. تامین زمین برای ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن، برخورد با مشاوران املاک متخلف و بدون مجوز، افزایش وام اوراق تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان و پرداخت وام ودیعه مسکن از جمله برنامه‌های در دست اجرای دولت است.

همچنین نمایندگان در جلسه هفته جاری ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی را رفع و تصویب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۲۲:۰۶

افت قیمت مصالح از کجا امد ؟ کدوم کارشناسی اینو گفته که تیتر کردید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۲۳:۱۸

اجر ۳۳۰ بود الان شده ۵۳۰ با چه فرمولی حساب کردین سیمان هم ۵۵بود شده ۸۵

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۲۳:۳۹

کجای دنیا مسکن بخاطر تحریم 20 الی 30 برابر میشه؟ یا ازداخل تحریم هستیم عده‌ای سوداگری کلانی میکنند و چوبشان را مستاجر و بی خانمان میدهد و یا اینکه دولت درامر نظارت وکنترل کوتاهی کرده و دست سوداگران راباز گذاشته ولی درهرصورت هردو برای جامعه مضر وآسیب پذیر هست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۲

بله با اینکه قیمت مسکن اومده پایین ولی اجاره مسکن باز چند برابر بیشتر شده مخصوصا تو تبریزخدا به دادمون برسه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۰۰:۳۳

ان شالله برای تبریز هم قیمت بزارین والا تو میرداماد 70متر زیرزمین 5میلیون اجازه می‌خوان بخدا انصاف نیست یکیدوسه واحد داره خالی میزاره یکی به نون شب محتاج

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۰۳:۱۱

خدا رو شکر تا ما از این مستاجری نجات پیدا کنیم التماس دعا از تمام ملت ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۲:۳۸

گروهی فوران کرده تو رو به خدا جلوی این گرانبها را بگیرید با 6میلیون تومن حقوق چکار میشه که اونم 4میلیون و 500هزار تومن اونم کرایه بدی پول شارژ بدی چی برای خودت میمونه لطفاً رسیدگی بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۹

سلام یا واقعا توایران زندگی نمیکنیدیا درجریان نیستید به اطلاع شما میرسانم درشهرما تربت جام استان خراسان رضوی همین هفته آجر ۳میلیونی ۵تومن شده وشن۱۲۰۰شده۲۵۰۰ سیمان ۲۸تومن شده۳۰ تومن و.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۱

الان مسکن خیلی گرون شده دیگه قدرت خرید نیست الان شما حساب کن ببین یک جوان سه میلیارد رو از کجا میخاد بیاره این دلالها کاری کردن که خودشون هم بیکار شدن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۴:۱۵

..آجر از۷۰۰ شده۹۷۰هزارتومن تنی.ماسه از۹۵شده۲۵۰هزارتومن .سیمان از۴۸شده ۸۷هزارتومن.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۵:۵۱

کجای دنیا ،آپارتمان متری،۵۰ ،۶۰، و ۷۰ میلیونه، اگر جلو بانک ها رو دولت میگرفت، الان قیمت حد اکثر ۱۵ ،تا ۲۰ میلیون بود، حقوق ده میلیونی. آپارتمان سه ،چهار ملیاردی. .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۶:۲۷

خداکنه ارزان بشه همه بتونن صاحب خانه بشن .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۰۱:۰۲

الهی امین

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۲۱:۲۴

کجا امده پایین؟ سایت دیوار شده بلایی جان مردم.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۲۱:۲۶

آرزوی ساخت مسکن برای کسانی که مسکن ندارن ،مثل آرزوی جوان شدن یه پیر زن ۱۰۰سالست . یعنی غیررررررر ممکن البته بعضی ها هم زلیخا وار در انتظار یوسف سانی برای نجات هستن .که خیالی باطل بیش نیست .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۶

واقعا از کجا میاری این کاهش قیمت مصالحو؟من ۶ ماه پیش بتن میخریدم مترمکعبی ۴۳۰ تومن الان شده ی میلیون تومن. نمیدونم چجوری میگین مصالح قیمتش پایین اومده

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۰۰:۴۳

سیمان و بتن و کارگر افزایش داشته میلگرد کمی کاهش داشته ..سیم و کابل و ... هم افزایش داشته فقط یونولیت کاهش داشته

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۰۱:۳۴

افت قیمت که شده من خونه مو که 80 متر هست قبل از عید متری 90 میخریدن 4 ساله س الان بنگاه مبگه 70 اگر بخرن کلاهتو بنداز هوا

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۱۲:۱۰

لطفا دلالان بخصوص دلالانی که باعث چندبرابر شدن قیمت مسکن می شود را به جریمه های سنگین تقریبا بیشتر اموال یا به عنوان مفسدان في الاض معرفی کنید که دیگر کسی جرئت این کار را نداشته باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۹:۱۷

بازار مسکن همچنان کاهشی خواهد بود چون مصرف کننده دیگر توان خرید حتی با قیمت یک میلیارد هم ندارد. بنده با فوق لیسانس مکانیک و ۱۵ سال سابقه فقط ماهی ۶ میلیون درآمد دارم که حتی کفاف خورد و خوراک را هم نمی دهد، چگونه می توانم برای مسکن پول کنار بگذارم.