• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402052717222
  • خبرنگار : 50593

معاون وزیر دفاع مطرح کرد؛

صادرات سلاح‌های اخلاق محور/ ایران ارزآورترین سیستم دفاعی منطقه را دارد

صادرات سلاح‌های اخلاق محور/ ایران ارزآورترین سیستم دفاعی منطقه را دارد

ایسنا/مازندران معاون وزیر دفاع، صنعت دفاعی ایران را ارزآورترین سیستم دفاعی در منطقه دانست و گفت: در چند سال اخیر ارزآوری هم در صادرات سلاح های اخلاق محور داشتیم.

امیر سرتیپ افشین خواجه فرد امروز ۲۷ مرداد در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ شاهد بازگشت اسرایی بودیم که در هشت سال دفاع مقدس کاری را انجام دادند که دیگر جمهوری اسلامی کودتای ۲۸ مرداد ماه را نبیند.

وی با گرامیداشت ۳۱ مرداد ماه و هفته صنعت دفاعی در ارائه گزارشی از تلاش جهادگران و نخبگان کشور در این عرصه قدردانی کرد و گفت: مازندران استانی است که وصف آن درشجاعت، شهامت و شهادت برجسته و نظام اسلامی و ملت ایران به این استان می بالند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه در وزارت دفاع ماموریت ما در واقع حمایت و پشتیبانی از کل صنایع دفاعی است، افزود: صنایع دفاعی عملکردش روشن و قابل دفاع است و هر چند ما باید تلاش های بیشتری داشته باشیم اما امروز تهدیدات دشمن در حوزه نظامی را حذف کرده و توانستیم دشمن را از ضربه های نظامی مایوس کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ما در قلب اسلام در نقطه حساسی قرار داریم، تصریح کرد: صنعت دفاعی کشور مدیریت شده است و توفیقات خوبی هم مانند سایر صنایع کسب کردیم.

امیر سرتیپ خواجه فرد، به مدیریت در حوزه صنعت دفاعی اشاره کرد و افزود: مقام معظمی اشراف کامل در حوزه صنایع دفاعی دارند؛ آنچه در صنعت دفاعی انجام می دهیم ابلاغ مقام معظم رهبری است در این صنعت نظم مدیریتی درست برقرار است.

معاون وزیر دفاع با اعلام اینکه امروزه صنعت دفاعی کشور مبتنی بر توان داخلی است و هیچ کشوری به دلیل دانش پیچیده امکان بهره برداری را ندارد، خاطرنشان کرد: سخت افزار و نرم افزار هر سلاحی مبتنی بر توان داخلی کشور است و این اقدامات توسط جوانان همین استان و کشور انجام شد.

این مقام نظامی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت که هزار شرکت دانش بنیان هستند در صنایع دفاعی کشور فعالیت دارند. برخی از این شرکت ها از زمان جنگ کار را شروع کرده و در حوزه دفاعی و فناوری  با ما همکاری می کنند.

امیر سرتیپ خواجه فرد با تاکید براینکه تمام اقدامات ما در صنایع دفاعی مبتنی بر ارزش ها است، گفت: ما با تمام توان و آرایه‌های دفاعی در حال کار هستیم که توان زمینی، هوایی و دریایی در صنعت دفاعی همزمان مورد توجه قرار دارند.

این مقام نظامی با بیان اینکه هیچ کدام از شاخص های دفاعی را کنار نگذاشته ایم، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توان داخلی مرزهای دانش صنعت دفاعی را مانند سایر صناع در نوردید.

معاون وزیر دفاع با اعلام اینکه بزرگترین ناوگان بالگردی را در تعداد بالگردها در اختیار داریم، اظهار کرد: ساخت تجهیزات متعدد دفاعی نوین در کشور به ویژه دید در شب باعث گستردگی این صنعت در حوزه هوایی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن می داند که تجهیزات نظامی ما با استفاده از توان دانش بنیان به روز رسانی شده است، به طور مثال در جنگ با داعش در سوریه در ۱۹ هزار پایی پیشتیبان مدافعان حرم در شب بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha