• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052817654
  • خبرنگار : 50163

داستان شورای اسلامی شهر و شهرداری صائین‌قلعه چیست؟

داستان شورای اسلامی شهر و شهرداری صائین‌قلعه چیست؟

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان به تشریح آخرین وضعیت شورای اسلامی و شهرداری صائین‌قلعه پرداخت.

چند وقتی است که شورای اسلامی شهر صائین‌قلعه با حاشیه‌ها و مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند که در نهایت دود این حاشیه‌ها به چشم مردم و شهر می‌رود.

این روزها با سلب عضویت یکی از اعضا با رای هیئت حل اختلاف وزارت کشور و تحلیف عضو جدید که صورت قانونی انجام شده شاهد افزایش حاشیه‌ها هستیم تا جایی که مدام در کانال‌های خبری و فضای مجازی این شهر شاهد انتشار اخباری در مورد استعفای برخی از اعضا هستیم. موضوعی که در واقعیت رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرد و تنها به نگرانی‌های مردم دامن می‌زند.

موضوع انتخاب شهردار نیز به یکی از معضلات اساسی شهر صایین‌قلعه تبدیل شده است؛ تا جایی که پس از برکناری شهردار قبلی شهر صائین‌قلعه حدود ۹ ماه است که این شهر شهردار ندارد و کسانی که انتخاب می‌شوند یا انصراف می‌دهند و یا شرایط لازم برای تصدی این پست را ندارند.

در رابطه با آخرین وضعیت شورای اسلامی و شهرداری صائین‌قلعه مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان می‌گوید: با توجه به رای هیئت حل اختلاف کشور با یکی از اعضای شورای شهر صایین‌قلعه خداحافظی کرده و مراسم تحلیف عضو جدید برگزار شد.

سعید خلجی با ارائه توضیحی در زمینه برگزاری دوباره انتخابات هیئت رئیسه جدید، عنوان می‌کند: با توجه به اینکه عملا امور مالی شورا به دست رئیس شوراست در انتخابات سری اول یکی از اعضا به عنوان مسئول امور مالی انتخاب شده بود که به دلیل مغایرت‌های قانونی دوباره موضوع به صحن شورا بازگشته و هیئت رئیسه جدید انتخاب شدند.

وی با ارائه توضیحی درباره آنچه که در فضای مجازی با عنوان استعفای یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی این شهر مطرح است پرداخته و می‌افزاید: این استعفا فعلا به دست ما نرسیده است‌.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت شهردار این شهر، عنوان کرد: شهردار منتخب صایین‌قلعه به دلیل اینکه نتوانست شرط احراز را کسب کند از تصدی این پست استعفا داده و در حال خاضر شهرداری صائین‌قلعه با سرپرستی اداره می‌شود.

وی سکونت نداشتن در شهر صایین‌قلعه را یکی از دلایل سلب عضویت عضو سابق شورای اسلامی این شهر عنوان کرد و خاطرنشان می‌کند: طبق قانون اعضای شورای اسلامی شهرها باید در شهری که انتخاب شده‌اند سکونت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha