• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402052817830
  • خبرنگار : 50187

معاون استاندار کرمان:

۵۵ درصد چارت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان خالی است

۵۵ درصد چارت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان خالی است

ایسنا/کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی گفت: ۵۵ درصد چارت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان خالی از نیرو است.

علی بیگ زاده پیش از ظهر امروز ۲۸ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با بیان اینکه نیازمند نگاه ویژه مرکز برای حل مشکل اموال تملیکی هستیم، افزود: همجواری با استان‌های مرزی موجب ورود کالاهای قاچاق به استان کرمان شده و کار اموال تملیکی در استان را سخت کرده است.

وی با اشاره به مبارزه با کالای قاچاق توسط نیروهای نظامی، امنیتی و قضائی استان اظهار کرد: کشفیات زیادی داریم و مشکلات اموال تملیکی برای نگهداری کالاها ربوز به روز افزون می‌شود.

بیگ زاده بیات کرد: اتصال برخط سازمان اموال تملیکی با تعزیرات نیازمند زیرساخت است و متاسفانه اکنون اتصال برخط وجود ندارد.

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: اگر دنبال رضایتمندی مردم در ارائه خدمات هستیم، در تحول نظام اداری سه مسئله سرعت، صحت و دقت نیاز است تا در کوتاه ترین زمان خدمات موردنیاز مردم در همه حوزه ها ارائه شود.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در دولت‌های مختلف در زمینه اموال تملیکی در استان کرمان مطرح شده و هست، ایجاد انبار و فضای فیزیکی است که در استان با مشکل مواجه هستیم.

بیگ زاده با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی تصریح کرد: ۵۵ درصد چارت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان خالی از نیرو است و این مسئله در اداره اموال تملیکی نیز وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: فرصت خدمت بسیار کوتاه است و وظیفه‌ای جز خدمت به مردم نداریم.

به گزارش ایسنا، صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: سه منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان و ۱۹ شهرک و ۲۴ ناحیه صنعتی فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۵ هزار میلیارد تومان میزان GDP استان است، افزود: وضعیت اقتصادی استان کرمان رو به رشد است و به دلیل منابع خدادادی و ظرفیت بخش‌های مختلف، کرمان استان متمایزی است.

سلطانی نژاد بیان کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان ۲۱ درصد، صنعت ۲۳ درصد، خدمات حدود ۳۸ و معدن ۱۸ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین معادن مس و سنگ‌آهن را در استان کرمان داریم و ۷۰ نوع محصول زراعی و ۵۴ نوع محصول باغی در این خطه تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت ویژه و متمایزی در حوزه انرژی خورشیدی در استان داریم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف احصاء و اولویت بندی شده است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در سال گذشته کسب کرده، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی وزیر اقتصاد، تفویض اختیارات است و یکی از حوزه‌هایی که بیشترین اختیار به استان‌ها واگذار شده، در اموال تملیکی است و ۲۳ مورد تفویض اختیار دارای اهمیت داشتیم.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سطح کلان در حوزه گمرک مشکل داریم و با اصلاحات قانونی این مسئله قابل رفع است.

وی بیان کرد: در زمینه کالاهای قاچاق نباید سریع به سمت امحا و انهدام برویم و باید در مرکز کشور در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha