• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402052818012
  • خبرنگار : 71460

اسپالتی آتزوری را احیا خواهد کرد؟

اسپالتی آتزوری را احیا خواهد کرد؟

لوچیانو اسپالتی وظیفه دشواری دارد تا بتواند بار دیگر تیم ملی فوتبال ایتالیا را به دوران اوج برگرداند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌ساکر، لوچیانو اسپالتی، قهرمان سری‌آ ایتالیا در فصل گذشته، روز جمعه، پنج روز پس از استعفای شوکه‌کننده روبرتو مانچینی از سرمربیگری ایتالیا، هدایت آتزوری را بر عهده گرفت و اکنون وظیفه‌اش احیای این تیم است.

هدف اصلی اسپالتی کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ است که قرار است در کشورهای ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار شود. پس از این‌که ایتالیا جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را از دست داد، انگیزه زیادی دارد تا بتواند در دوره بعدی حاضر باشد.

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت: از اسپالتی استقبال می‌کنیم، تیم ملی ایتالیا به یک مربی بزرگ نیاز داشت و من بسیار خوشحالم که او هدایت فنی آتزوری را پذیرفت.

مدت قرارداد او مشخص نشده است، اما طبق گفته مطبوعات ایتالیایی این قرارداد تا سال ۲۰۲۶ سه سال اعتبار خواهد داشت.

اسپالتی پس از این‌که ناپولی را به سومین اسکودتوی تاریخ خود رساند، تنها چند هفته بیکار بود و در نهایت تصمیم گرفت تا به فوتبال برگردد و این بار هدایت ایتالیا را عهده‌دار شد. مذاکرات پیچیده بود زیرا قرارداد او با ناپولی که تا ژوئن ۲۰۲۴ اعتبار دارد، شامل بندی بود که او را ملزم به پرداخت غرامت ۳ میلیون یورویی در صورت تصدی پست جدید می‌کرد و به نظر می‌رسد سران فدراسیون فوتبال ایتالیا توانستند رضایت ورلیو دی لورنتیس، رئیس و مالک ناپولی را جلب کنند.

لاجوردی‌پوشان ایتالیا ماه مارس ۲۰۲۲ در رقابت پلی‌آف مقدماتی جام جهانی در شهر پالرمو در برابر مقدونیه شمالی با گل دیرهنگام آلکساندر ترایکوفسکی با نتیجه یک بر صفر باختند و از راهیابی به رقابت نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز ماندند.

ایتالیا از مارس ۲۰۲۳ نیز در گروه C انتخابی یورو ۲۰۲۴ دیدارهایش را شروع کرده است و برابر انگلیس شکست خورد و توانست برد راحتی برابر مالت کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha