• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402052818058
  • خبرنگار : 71619

تازه‌هایی از بهرام افشاری، سعید چنگیزیان و  سجاد افشاریان

تازه‌هایی از بهرام افشاری، سعید چنگیزیان و  سجاد افشاریان

بهرام افشاری در مقام کارگردان، صدور پروانه ساخت فیلم جدید رضا میرکریمی، درخواست تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بی‌رویا»، نکوداشتی برای خسرو سینایی، برنامه‌های خانه هنرمندان برای روز ملی سینما، سینمای ایران زیر ذره‌بین جشنواره آلمانی، نمایش‌های جدید با بازی سعید چنگیزیان و  سجاد افشاریان، آخرین وضعیت جسمی خسروشاهی و مریم نشیبی در بیمارستان، اعلام زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی، توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک تهران و اتفاقات تازه در خانه پدری جلال آل احمد از اخبار فرهنگی هنری روز شنبه ۲۸ مردادماه بود.

به گزارش ایسنا، بهرام افشاری در نخستین تجربه کارگردانی‌اش فیلم کوتاه «خانه خاکستری» را ساخت. کامبیز دیرباز، هومن حاجی عبداللهی، خاطره اسدی، مهدی صباغی، نیکی مظفری، کریم امینی، مونا فائزپور، علی صالحی، حیدر طلوعی‌نیا و حسین براتی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

ضمن این‌که رضا میرکریمی پروانه ساخت فیلم سینمایی «رئیسعلی» را گرفت و پیش‌بینی می‌شود این فیلم که درباره سردار تنگستان رئیسعلی دلواری است ، پیش‌تولیدش پاییز آغاز شود.

درخواست تهیه‌کننده «بی‌رویا»: صبر کنید نسخه قانونی را ببینید

این در حالی بود که در ادامه قاچاق چند فیلم‌ اکران‌نشده‌ سینما، تهیه‌کننده فیلم «بی‌رویا» از برنامه‌ریزی قبلی برای اکران آنلاین فیلمش خبر می‌دهد و از مخاطبان درخواست می‌کند که کمی صبر کنند تا نسخه قانونی این فیلم را تماشا کنند و به حقوق معنوی دست‌اندرکاران آن احترام بگذارند.

نکوداشتی برای خسرو سینایی

موزه سینمای ایران نیز قرار است که با همکاری انجمن دانش‌آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس، نکوداشت زنده‌یاد«خسرو سینایی» را برگزار کند.

برنامه‌های خانه هنرمندان برای روز ملی سینما

همچنین اعلام شد که اجرای قطعه «خانه آبی»،  نمایش دو مستند «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» و سخنرانی اهالی سفارت ژاپن از جمله برنامه‌های رویدادی است که همزمان با روز ملی سینما در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

سینمای ایران زیر ذره‌بین جشنواره آلمانی

همچنین جشنواره بین‌المللی «پنج دریاچه» آلمان (Fünf Seen Filmfestival ۲۰۲۳) امسال بخش ویژه‌ای را به نمایش آثار سینمای ایران اختصاص داده است.

کره جنوبی و استونی وارد رقابت اسکار شدند

جایزه اول جشنواره سارایوو به فیلم گرجستانی رسید

چه تعداد مخاطب به تماشاخانه‌های غیرخصوصی تهران رفتند؟

در خبری هم آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۷ مرداد سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

سعید چنگیزیان و  سجاد افشاریان روی صحنه می‌روند

افزون بر این، این روزها با اجرای چند نمایش تازه، بازیگرانی چون سجاد افشاریان، سعید چنگیزیان، فرزین محدث، عمار تفتی و ... روی صحنه می‌روند و چهره‌هایی همچون صابر ابر، مرتضی اسماعیل کاشی و ... نیز به عناوینی دیگر با اجرای برخی آثار نمایشی همکاری دارند.

چه عشق‌ها و زندگی‌هایی که در کودتای ۲۸ مرداد از بین رفت!

آخرین وضعیت جسمی خسروشاهی و مریم نشیبی در بیمارستان

در ادامه اعلام شد که خسرو خسروشاهی ـ دوبلور پیشکسوت و صدای ماندگار کشورمان ـ در بیمارستان بستری است.

هچنین مریم نشیبی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که به دلیل عارضه قلبی مدتی در بیمارستان بستری شده بود، با گذراندن شرایط درمان، خوشبختانه در وضعیت جسمی‌ خوبی به سر می‌برد.

آقای جبلی، مدیران‌تان را با هم آشتی بدهید!

یادبودی برای کورش صفوی

در خبری هم اعلام شد که مراسم یادبود کورش صفوی که پیکرش در قبرس آرام گرفته است روز دوشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۲ از  ساعت ۱۷ در  سالن فردوسی خانه اندیشمندان و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معرفی برترین نویسنده رمان علمی تخیلی سال و کتاب جدید «استفن کینگ»‌

همچنین جایزه امسال «آرتور سی کلارک»‌ به رمانی نوشته «ند بیومن»‌ اهدا شد. «ند بیومن» برای نگارش رمانی که هیات داوران آن را به عنوان یک کتاب «پیچیده»‌ و «بامزه»‌ توصیف کرده‌اند، به عنوان برنده جایزه ادبی «آرتور سی کلارک»‌ انتخاب شد.

و این‌که «استفن کینگ» نویسنده نام‌دار آمریکایی از احتمال انتشار جلد سوم کتاب‌های «طلسم» خبر داد.

رقابت هنرمندان ایران و برزیل برای کاریکاتور پله و وینیسیوس جونیور

روز شنبه همچنین نشست خبری جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوسترِ دوستی ایران و برزیل برگزار شد. این جشنواره قرار است در دو مرحله در کشورهای ایران و برزیل برگزار شود.

زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی

در خبری دیگر زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی ـ  نقاش، گرافیست و مجسمه‌ساز ـ اعلام شد؛ پیکر این هنرمند که روز پنج شنبه ٢۶ مردادماه در ٨٨ سالگی درگذشت، صبح یکشنبه ٢٩ مرداد تشییع خواهد شد.

«مایکل جکسون» پس از مرگ دادگاهی می‌شود

بخشنامه‌ای که مسافران را راهی ترکیه می‌کند!

گفت‌وگویی هم با عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران داشتیم که با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، گفت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می‌شود.

توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک تهران

در ادامه هم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخریب در مسجد معیرالممالک را «فعالیت غیراصولی» خواند و از توقف آن خبر داد. مسجد و مدرسه معیرالممالک از جمله بناهای تاریخی تهران است که مالکیت آن‌ها در اختیار اوقاف بوده و بر اساس گزارش‌هایی، در چند روز گذشته درهای آن به بهانه مرمت بسته شده و تخریب کالبدی در آن اتفاق افتاده است.

اتفاقات تازه در خانه پدری جلال آل احمد

در نهایت این‌که مرمت خانه پدری «جلال آل احمد» در تهران سرانجام آغاز شد و قرار است اتاق جلال در خانه پدرش پاتوق نویسندگان و هنرمندان شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha