• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052818063
  • خبرنگار : 50034

رئیس اتاق بازرگانی استان:

دولت بخشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان را به همدان سوق دهد

دولت بخشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان را به همدان سوق دهد

ایسنا/همدان رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان این‌که سهم استان همدان از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دولتی کم است، گفت: لازم است دولت بخشی از سرمایه‌گذاری کلان را به استان همدان سوق دهد.

رحیم مرتضایی شامگاه شنبه ۲۸ مرداد در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این‌که صنعت بخشی از اقتصاد است، اظهار کرد: برای داشتن صنعتی پوینده، بالنده و تجارتی، باید سیاست به کمک اقتصاد آمده و مشکلات را از پیش پای آن بردارد.

وی با اشاره به این‌که تحریم ابزار اقتصادی در دست سیاستمداران است، تصریح کرد: لازم است مسیری که دولت با تدبیر در برقراری و تنش‌زدایی با کشورهای عرب و غیرعرب در پیش گرفته، ادامه یافته و به تمام کشورهای غیرمتخاصم دنیا تسری یابد و به چند کشور آفریقایی و آمریکای لاتین و چین ختم نشود.

سفارتخانه‌ها نقش تجارتخانه را بازی کنند

مرتضایی تأکید کرد: لازم است سفارتخانه‌های ما نقش تجارتخانه‌های ما را بازی کنند که در این راستا پیشنهاد می‌کنم رایزن‌های بازرگانی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف از بین فعالان اقتصادی توانمند و خوشنام انتخاب شوند.

وی با بیان این‌که سیاست خاموشی و قطع گاز شاید راحت‌ترین راه مدیریت برق و گاز در شرایط اضطرار باشد، گفت: سیاست خاموشی و قطع برق در عین حال پرهزینه‌ترین راه است چراکه آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور زده است و قیمت محصولات مهمی همچون میلگرد، آهن و سیمان را افزایش داده که به دنبال آن تورم ایجاد خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اظهار کرد: تعلیق کارت‌های بازرگانی به علت عدم رفع تعهد ارزی باعث ریزش اعضای اتاق بازرگانی و کاهش صادرات خرد شده که لازم است هرچه سریع‌تر این موضوع حل و فصل شود.

مرتضایی با بیان این‌که معدن مهمترین ابزار تولید محلی در جهان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: استان همدان با داشتن منابع غنی معدنی از جمله فلدسپات، سیلیس اندلوزیت، دولومیت و گرانیت و ۱۹ نوع سنگ نیمه‌قیمتی از استان‌های پیشرو در بخش معدن است،  با این وجود ایمیدرو وظیفه خود را در این استان به خوبی انجام نداده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: استان همدان در مقایسه با استان مرکزی که فاصله یکسانی تا مرکز کشور دارد، سهم کمتری از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دولتی داشته و غالب سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط بوده بنابراین لازم است دولت بخشی از سرمایه‌گذاری کلان را به استان همدان سوق دهد.

مرتضایی با اشاره به زمان‌بر بودن صدور مجوزهای معدنی، تصریح کرد: اکتشاف معادن در دنیا به علت استفاده از تجهیزات مدرن متحول شده اما چرا در ایران در این زمینه اقدام نمی‌شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha