• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052918244
  • خبرنگار : 30147

معاون آموزش و پرورش کلات:

۴۰ مدرسه در شهرستان کلات، نیازمند بهسازی‌ هستند

۴۰ مدرسه در شهرستان کلات، نیازمند بهسازی‌ هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: ۴۰‌ مدرسه نیازمند بهسازی در شهرستان ‌کلات در سامانه «اتناب» ثبت شده‌اند و همچنین ۲۰ گروه جهادی نیز برای انجام امورات در این سامانه ثبت و کار خود را آغاز کردند.

حسن حسینی ثابتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پروژه مهر ۱۴۰۲ در تابستان امسال در حوزه عمرانی و پشتیبانی پررنگ‌تر از همیشه پیگیری می‌شود، بیان کرد: نقش مدیران در اجرای پروژه مهر در تابستان امسال کاملاً محسوس بوده و این عزیزان در راستای انجام فعالیت‌های عمرانی ایثارگرانه و با کار جهادی در حال بهسازی محیط مدارس هستند.

وی از مدرسه به عنوان یکی از ارکان مهم در تعلیم و تربیت نام برد و گفت: مدرسه باید محیطی شاداب با امکانات مناسب و متناسب با نوع و جنسیت دانش آموزان باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات همچنین از تشکیل قرارگاه جهادی طرح شهید عجمیان در این شهرستان از ابتدای ابلاغ دستورالعمل خبر داد و بیان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ و روحیه تعامل، همکاری، مسئولیت اجتماعی، کاهش هزینه‌های بهسازی و نوسازی تجهیزات مدارس و انتقال روحیه شادی و نشاط به دانش آموزان و معلمین از اهداف مهم این طرح هستند.

۴۰‌ مدرسه نیازمند بهسازی

حسینی ثابتی گفت: برای این طرح ۴۰‌ مدرسه نیازمند بهسازی در شهرستان ‌کلات در سامانه «اتناب» ثبت شدند و همچنین ۲۰ گروه جهادی نیز برای انجام امورات در این سامانه ثبت و کار خود را آغاز نمودند.

وی همچنین گاز کشی مدارس، بتن‌ریزی و آسفالت محوطه مدارس، رنگ‌آمیزی، نصب ایزوگام، نصب کمدهای کتابخانه‌ای برای کلاس‌های درس، پیاده‌روسازی مقابل آموزشگاه‌ها، تعمیرات اساسی سرویس‌های بهداشتی، تعویض درب کلاس‌ها، کاشی‌کاری و سنگ کف آشپزخانه مرکزی و... را از جمله اقدامات صورت گرفته و در حال انجام در راستای پروژه مهر و طرح شهید عجمیان عنوان کرد.

                                                                                     ۴۰ مدرسه در شهرستان کلات، نیازمند بهسازی‌ هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات در ادامه افزود: در راستای پروژه مهر موضوع نقل و انتقالات، تغییر سمت، ساماندهی نیروی انسانی، انتصاب مدیران، ثبت‌نام و توزیع کتب، بازدید پروژه‌های عمرانی و... نیز در طول تابستان در حال انجام است که برخی از این فرایندها مستلزم صرف زمان طولانی است، لذا جا دارد از صبر و تحمل همکارانی که در برخی از این موضوعات متقاضی بودند تقدیر نمایم.

بهره‌برداری از ۸ کلاس درس تا مهرماه

وی همچنین آماری از وضعیت پروژه‌ها و فضاهای موجود در شهرستان ارائه کرد و گفت: در راستای نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان، مهرماه امسال چهار پروژه جدید با ۸ کلاس درس (شهید کبیری چنار، النگ پایین، کالشور و بامچنار) به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی ثابتی عنوان کرد: طی چهار سال گذشته بیش از ۲۲ فضای آموزشی و پرورشی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است که جا دارد از حضور و مشارکت خیرین عزیز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در راستای حمایت‌های صورت گرفته در این زمینه تقدیر نماییم.

                                                                  ۴۰ مدرسه در شهرستان کلات، نیازمند بهسازی‌ هستند

وی خاطرنشان کرد: همچنان ۲۵ فضای سنگی در کلات وجود دارد که تخریب و بازسازی آن نیازمند توجه و مشارکت خیرین عزیز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات در پایان گفت: تمام سعی و تلاش ما در حوزه ستادی دستگاه تعلیم و تربیت جلب رضایت خداوند، تکریم همکاران، اولیا و دانش آموزان با سرلوحه قرار دادن اخلاق است و امیدواریم این تلاش‌ها مورد رضای خداوند متعال قرار بگیرد.

معاونت پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش کلات افزود: شهرستان کلات دارای ۸۰۰۰ دانش‌آموز با ۱۴۶ واحد آموزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha