• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402052918254
  • خبرنگار : 71496

تشکیلات خودگردان فلسطین: تمام شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است

تشکیلات خودگردان فلسطین: تمام شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر غیرقانونی بودن تمامی انواع شهرک‌سازی‌ها، "تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی" را کلید صلح دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح‌های بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری تاکید کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی تمامی اشکال شهرک‌سازی غیرقانونی است.

ابوردینه در ادامه اظهار کرد: مرزهای ۱۹۶۷ و قدس شرقی کلید صلح هستند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تلاش‌های مقامات رژیم اشغالگر و وزرای افراطی کابینه آن، به هیچ شهرکی در مناطق فلسطینی هرگز مشروعیت نخواهد بخشید.

او افزود: قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت صراحتا تاکید می‌کند، تمامی شهرک‌ها غیرقانونی و برخلاف قوانین هستند و باید برچیده شوند و این شامل حال شهرک‌های احداث شده در قدس شرقی نیز می‌شود.

ابوردینه در ادامه گفت: واشنگتن مسؤول تصمیمات خطرناکی است که اسرائیل اتخاذ می‌کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: باید اقدامات جدی برای متوقف کردن جنایات و مجازات جمعی که مقامات رژیم اشغالگر در حق فلسطینی‌ها اعمال می‌کنند، در پیش گرفته شود.

او تاکید کرد: آنچه اسرائیل علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد، در سطح آپارتاید است.

ابوردینه ضمن هشدار درباره احتمال کشیده شدن منطقه به میدان خشونت و تنش تاکید کرد: ملت فلسطین به سرزمین و اصول خود پایبند هستند و هر تلاشی با هدف از بین بردن مساله آنها و تصرف سرزمین‌شان را ناکام خواهد گذاشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دو روز قبل گزارش دادند، اسموتریچ با پیشنهاد طرحی، اختصاص مبالغ هنگفتی برای تقویت شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha