• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402052918322
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل عنوان کرد:

پاسداشت یاد شهدا و گسترش فرهنگ شهادت مانع از انحراف جامعه خواهد شد

پاسداشت یاد شهدا و گسترش فرهنگ شهادت مانع از انحراف جامعه خواهد شد

ایسنا/اردبیل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضمن پاسداست یاد و خاطره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: امروزه پاسداست یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ شهادت مانع از انحراف جامعه خواهد شد.

سردار غلامحسین محمدی اصل ۲۹ مرداد در کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که در سالن ۶ هزار نفری رضازاده برگزار شد، بیان کرد: پاسداشت نام و یاد شهدا امروز جامعه را در مقابل تمام توطئه‌ها بیمه کرده و در گذرگاه‌های متعدد مانع از انحراف جامعه شده و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون کرده است.

وی اظهار کرد: دارالارشاد و دارالامان خاستگاه تشیع و سرزمین مردمان عاشق سالار شهیدان و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است که با داشتن عارفانی همچون شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقدس اردبیلی، تاج‌الشعرا یحیوی و آیت‌الله مشکینی بر تارک این کشور می‌درخشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل بیان کرد: اردبیل از کربلا تا چالدران، از چالدران تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا آذرماه ۱۴۰۰ توانسته دین خود را به این نظام ادا کند و مقام معظم رهبری نیز در بیان‌های متعدد خود فرموده‌اند؛ اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

محمدی اصل شهید بالازاده را نماد غیرت، عزت و شهادت‌طلبی مردم اردبیل اعلام کرد و گفت: اردبیل امروز افتخار تقدیم ۴۰ شهید ۱۳ ساله را به نظام اسلامی دارد و بعد از دفاع مقدس نیز رزمندگان ما در دفاع از آرمان‌های انقلاب تلاشی مجاهدت‌گونه و شهادت‌طلبانه در مرزهای ایران اسلامی به ویژه شمالغرب داشتند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ضمن اشاره به رشادت های شهید شاپور برزگر فرمانده محور عملیاتی لشکر ۳۱ عاشورا ادامه داد: امروز پاسداشت یاد و خاطره شهدا که در واقع بیمه‌کننده و مصون‌دارنده جامعه از انواع انحرافات است و دفاع از ارزش های انقلاب که صحنه خون شهداست و به عنوان امانت گرانسنگ باید به آیندگان سپرده شود و ما امروز افتخار می‌کنیم که با فرهنگ شهادت، اردبیل را استانی درالارشاد و دارالامان در کشور معرفی می‌کنیم.

وی برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل را با تلاش‌های بیش از یک ساله مسئولان و دبیرخانه این کنگره یادآور شد و گفت: بیش از ۲ هزار پیش اجلاسیه در مرکز استان و شهرستان‌ها و همچنین در سطح روستاها برگزار و علاوه بر آن فیلم‌های بلند از جمله «او نمی خوابد» و فیلم های کوتاه شامل ۱۸۶ فیلم، مستند، ۶۲ کتاب صوتی، تابلوفرش منقش به تصویر شهدا، تهیه نماهنگ ها و سایر تولیدات فرهنگی برای این کنگره تهیه شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضمن اشاره به فعالیت های جهادی سپاه استان در محرومیت زدایی اظهار کرد: امیدواریم این کنگره در گسترش فرهنگ شهادت در استان ولایتمدار اردبیل موفق عمل کرده و توانسته باشیم گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا را جبران کنیم.

گفتنی است؛ کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که با حضور آحاد مردم، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، بسیجیان، اصناف، کارکنان ادارات و فرمانده سپاه پاسداران کشور و مسئولین استانی در سالن ۶ هزارنفری رضازاده در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha