• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402052918404
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

قطع کامل و ممتد آب تبریز منتفی است

قطع کامل و ممتد آب تبریز منتفی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ضمن عذرخواهی از شهروندان به سبب قطعی آب تبریز طی روزهای اخیر، گفت: همانند دو هفته اخیر، بی‌آبی نخواهیم داشت و از این به بعد قطع آب قابل کنترل و با اطلاع‌رسانی قبلی خواهد بود.

محمد خانی صبح امروز در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: قطعی کامل و ممتد آب کلا منتفی است و شاید تنها چند ساعت شاهد قطعی آب باشیم،  فعالیت ما ادامه دارد  و تنها یک تا دو درصد احتمال قطعی وجود دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان‌شرقی از نظر خشکسالی از انتها دومین استان کشور است و اردبیل به عنوان آخرین استان  از نظر خشکسالی جای دارد، مشکل آذربایجان‌ شرقی کمبود بارش باران  و تبدیل آن از حالت برفی به سمت توده‌ای است.

خانی افزود: امکان دارد سدی خشک و سدی سرریز شود، حوزه ورزقان تحلیل رفته و پوشش برفی آن ناکافی است، سد نهند نیز خشک شده است که ما در میانه تابستان هستیم، ولی کسی نمی‌تواند ادعا کند صوفی چای برای سال آینده مراغه آب دارد یا نه؟ میزان بارش‌ها به یک هشتم رسیده است.

وی با اشاره به برداشت اندک و حساب شده از سدها، گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای ایستگاه پمپاژ آب تبریز هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از مشکلات موجود در شبکه آبرسانی  خبر داد و افزود: فرسودگی شبکه موجب شد با ۹۰ درصد ظرفیت عمل کنیم، اتفاقات پی در پی، شبکه آبی را گرفتار کرد و نتوانستیم به مردم بگوییم چه زمانی و در چه محدوده‌ای آب قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو به طور مستقیم به مشکل آب تبریز ورود کرده است، گفت: مدیرعامل آب و فاضلاب کشور یک هفته در تبریز مستقر بوده و نتیجه بررسی آن‌ها این بود که تمام وظایف به درستی انجام شده و هیچ نیاز لجستیکی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد مسئله حل شده و یک درصد باقی مانده مربوط به تجهیزات است. در حال حاضر با فشار مناسب آب تمام مردم تبریز تأمین شده است.

خانی گفت: مهمترین بحث ما با نظام مهندسی تعبیه پمپ برای ساختمان‌های بلند است که هم کم آبی وجود نداشته باشد و هم آسیبی به شبکه وارد نشود.  

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی از شهردار به سبب تامین آب شهرک‌ها از طریق تانکرهای شهرداری قدردانی کرد و افزود: شهردار تبریز و تمام نیروهای این حوزه از مجموعه مدیریت شهری در روزهای اخیر کنار ما بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha