• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402052918405
  • خبرنگار : 71460

گاتسالوف: رقابت‌های جهانی بدون روسیه جذاب نیست/ قصد دارم اصول قدیمی را به کشتی بازگردانم

گاتسالوف: رقابت‌های جهانی بدون روسیه جذاب نیست/ قصد دارم اصول قدیمی را به کشتی بازگردانم

حاجی مراد گاتسالوف، سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه ابراز اطمینان کرد که تیمش در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت و امیدوار است در بازی‌های المپیک پاریس نیز شرکت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، رقابت انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم با پیروزی ۲ چهره شاخص کشتی جهان به پایان رسید. در دیدار انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم، زائوربک سیداکوف دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک مقابل چرمن والیف به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

در مبارزه انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم نیز عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک و ملقب به تانک روس نیز مقابل ابراهیم جبرییل‌اف در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم روسیه در مسابقات قهرمانی جهان شد.

- سعدالله‌یف تانک ماست. شرایط او را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سعدالله‌یف برای مدت طولانی رهبر بلامنازع در وزنش بود اما در واقع دو سال کشتی حرفه ای نگرفته است. جام مشترک المنافع اخیر اولین شروع او پس از قهرمانی در توکیو بود و در نیمه نهایی سرگئی کوزیرف مقاومت خوبی برابر سعدالله‌یف نشان داد. از زمان این بازی‌های المپیک، کشتی‌گیران جوان و باانگیزه زیادی ظاهر شده‌اند و آماده  هستند تا سعدالله‌یف را به چالش بکشند. خود عبدالرشید هم این را می داند. او مدت ها در تیم ملی رقیبی نداشت.این شرایط به نفع خود عبدالرشید و کل تیم خواهد بود.

- حتما به جام جهانی می‌رویم یا در آخرین لحظه می‌توانند ما را رد کنند؟

شانس رفتن ما ۹۵ درصد است. برخی کشورها مخالفت می کنند اما نناد لالوویچ طرف ماست. روسیه یکی از قدرت‌های اصلی کشتی است، بدون ما رقابت‌های جهانی جالب نیست. این را به این دلیل نمی‌گویم که تیم روسیه را هدایت می‌کنم. مطمئنم که حتی یک هوادار معمولی آمریکایی هم اگر کشتی آزاد را بفهمد حرف من را تکرار خواهد کرد.

- اما تحریم تحریم هستند. احتمال اینکه به المپیک راه پیدا نکنیم چقدر است؟

اگر اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را داشته باشیم، نشانه خوبی است. به هر حال، سهمیه های المپیک در چنین مسابقاتی داده می‌شوند.

- اولین بار چه زمانی فکر کردید که مربی شدن خوب است؟

هیچ وقت به مربی شدن فکر نمی‌کردم چه برسد به اینکه تیم ملی را هدایت کنم اما وقتی پیشنهاد دادند، متوجه شدم که چه افتخاری است. چگونه می‌توانستم این پیشنهاد را رد کنم. من آرزو دارم که پرچم ما در بازی‌های المپیک برافراشته شود. بگذارید پرچم نداشته باشیم و با پرچم المپیک به صورت خنثی رقابت کنیم اما چه کسی سعی دارد چه کسی را فریب دهد؟  

- کشتی‌گیران نسل شما چه تفاوتی با کشتی‌گیران امروزی دارند؟

متوجه شدم که مربیان امروزی متفاوت از مربیان قدیمی قدیمی کار می‌کنند. الان مربی خیلی خودش را دخیل می‌کند. به ما یاد داده می‌شد که استراتژیک فکر کنیم، حملات را ترکیب کنیم، یکسری ترفند انجام دهیم و کشتی را مدیریت کنیم. الان به یک ورزشکار دو، سه تکنیک یاد می دهند و همه جا از آنها استفاده می کند. من قصد دارم اصول قدیمی را بازگردانم.

- آیا ممکن است به عنوان یک مربی به نتایجی دست پیدا کنید که بیشتر از طلای المپیک شما را خوشحال کند؟

 شک ندارم. اگر به بازی های المپیک برسیم و چندین تن از شاگردانم طلا بگیرند بسیار زیبا خواهد بود اما یک چیز دیگر هم هست. پسرم نیز به کشتی مشغول است. در تاریخ کشتی تا به حال موردی نبوده که پسر طلای المپیک پدرش را تکرار کند و دوست دارم این اتفاق رخ دهد.

رقابت‌های جهانی بلگراد از ۲۵ شهریور به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می‌شود و بعد از یک دوره غیبت شاهد حضور کشتی گیران روسیه در این رقابت ها خواهیم بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۱۶:۲۲

فدراسیون جدید بین المللی تشکیل بدید بدون نفوذ غرب نازی