• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402052918546
  • خبرنگار : 71234

حاجی دلیگانی: رییس جمهوری اقتصاد مقاومتی را احیا کند

حاجی دلیگانی: رییس جمهوری اقتصاد مقاومتی را احیا کند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز ۶۰۰۰ میلیارد تومان خلق پول می شود گفت: انتظار می رود رئیس جمهوری با یک تصمیم انقلابی، اقتصاد مقاومتی را احیا کند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: سوال مردم این است؛ ریشه اصلی بی‌ثباتی اقتصادی چیست؟ سوالی که بعضا جواب دقیقی برای آن نداریم که به مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه برخی علت بی ثباتی اقتصادی را خلق پولی می‌دانند گفت: هر روز ۶۰۰۰ میلیارد تومان خلق پول می شود این یعنی یک چیزی که وجود خارجی ندارد ولی به سقف اسمی پول و نقدینگی کشور اضافه می‌شود.

حاجی دلیگانی افزود: ۷۰ درصد این خلق پول به جیب ۸ دهم درصد مردم جامعه می‌رود و تنها ۳۰ درصد آن به ۹۹.۲ درصد مردم می‌رسد لذا نتیجه این خلق پول کاهش قدرت خرید مردم و افزایش شکاف طبقاتی بین مردم است؛ پس روز به روز فقرا فقیرتر و طبقات متوسط هم فقیر می‌شوند؛ دولت در این زمینه تصمیم بگیرد. انتظار می رود رئیس جمهوری با یک تصمیم انقلابی، اقتصاد مقاومتی را احیا کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از تیم‌های اقتصادی دولت تفکر ریاضت اقتصادی دارد بدان معنا که همه چیز گران شده تا درآمد دولت افزایش پیدا کند؛ این چیزی جز کاهش قدرت خرید مردم نیست؛ تفکر دیگر آن است که در صورت کنترل ارز مشکل حل می‌شود حال اینکه هیچ کدام از این راهکارها و تفکرات اقتصادی راهگشا نیست و همان تفکر اقتصاد مقاومتی می‌تواند مشکل مردم را حل کند.

نماینده شاهین شهر در ادامه با اشاره به آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران گفت: از تیم دولت تشکر می کنم که درخصوص بازگرداندن منابع ارزی تلاش می‌کنند. همه بدانند این گشایش حاصل مقاومت مومنانه مردم ایران در طول چهل و چند ساله ای است که از انقلاب می‌گذرد؛ لازم است مسئولان تصمیم گیرنده کاری کنند که شیرینی و حلاوت این کار ارزشمند در پاداش به مردم در کام مردم تلخ نشود. کاری کنید سفره مردم بزرگتر شود و  نوسازی و به روزسازی در صنعت انجام دهید .

حاجی دلیگانی با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌وری انرژی در کشور و نوسازی در صنایع گفت: نان و کسب و کار برخی در ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی است که باید رفع شود.

وی با تسلیت شهادت کارکنان نیروی انتظامی به خصوص در اصفهان گفت: باید قانون تشدید مجازات زودتر به صحن آورده شود تا مجازات شدیدتری برای کسانی که سلاح‌های غیرمجاز حمل می‌کنند، اعمال شود. دولت و وزارت دفاع هم تجهیزات و امکانات نیروی انتظامی را بیشتر و بهتر کند.

حاجی دلیگانی در پایان خواستار اصلاح بخشنامه مربوط به دامداری‌های سنتی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha