• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402052918581
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان خبر داد:

بهره برداری از ۸۱۱ پروژه استان سمنان در هفته دولت

بهره برداری از ۸۱۱ پروژه استان سمنان در هفته دولت

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی، ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری اظهار کرد: در مجموع پروژه های آماده افتتاح استان در هفته دولت ۱۴۰۲ نسبت به پروژه های سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته اند.

وی از سهم بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه های عمرانی امسال خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت امسال تعداد ۷۵۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که نسبت به هفته دولت سال گذشته بالغ بر ۳۹ درصد از لحاظ اعتباری افزایش داشته است.

اشتغالزایی ۵۵۳ نفری پروژه های اقتصادی آماده افتتاح

وی افزود: تعداد ۵۹ پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی استان سمنان نیز در سال جاری و در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه ها نیز به نسبت سال قبل از نظر تعداد ۶۴ درصد از نظر میزان اعتبارات و ارزش پروژه ها با رشد بیش از ۶۷ درصد روبرو بوده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته در هفته دولت ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این پروژه ها امسال به ۵۹ پروژه اقتصادی با اعتباری بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته اند.
وی به اشتغالزایی این پروژه ها اشاره کرد و  ادامه داد: از محل بهره برداری از ۵۹‌ پروژه اقتصادی بخش خصوصی در هفته دولت سال جاری در استان، زمینه اشتغال ۵۵۳ نفر فراهم خواهد شد.
 

کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه در هفته دولت

استاندار سمنان با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و پروژه جدید دولتی کلنگ زنی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: طی هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت.
هاشمی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۳ مورد پروژه اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری ها نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سطح استان آغاز خواهد شد که به نسبت سال گذشته بیش از هزار درصد رشد داشته است.
استاندار سمنان اضافه کرد: در مجموع شروع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری در سطح استان در هفته دولت امسال جاری بیش از۱۰۹ درصد از لحاظ تعداد به نسبت هفته دولت سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سال ۱۴۰۲، دهیاری ها با ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۸۶ پروژه، شهرداری سمنان ۵۳ پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ پروژه، شهرداری شاهرود ۴۹ پروژه و توزیع نیروی برق با ۴۷ پروژه در جایگاه اول تا هفتم قرار دارند.
هاشمی ضمن تقدیر از روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و مدیران و فعالان بخش خصوصی استان در همراهی با برنامه ها و سیاست های دولت گفت: کسب رتبه برتر در حوزه رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری، راه اندازی بالغ بر ۱۲۷ واحد تولیدی صد درصد راکد، جذب مطلوب اعتبارات و تسهیلات، خدمت رسانی مطلوب به مسافران، توسعه زیرساخت ها در روستاها، توجه به بومگردی و صنایع دستی، افزایش ۶۰۰ برابر اعتبارات گردشگری و ۳۳ درصدی صادرات محصولات استان از جمله موفقیت ها و دستاوردهای شاخص استان طی یک سال گذشته است.
وی با بیان اینکه دولت مردم، فرصت خدمت شعار هفته دولت سال ۱۴۰۲ است، بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم، خانواده معزز شهدا، سرکشی و بازدید میدانی، حضور در نماز جمعه و افتتاح و بهره برداری از پروژه از جمله برنامه های هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان است.

بهره برداری از ۸۱۱ پروژه استان سمنان در هفته دولت

استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: در راستای دغدغه مندی و مسائل و موارد موجود و بر طبق برنامه ها و پروژه های عمرانی افتتاحی و قابل بهره برداری، از وزرای مربوطه نیز برای حضور در استان دعوت به عمل آمده است که در طی هفته دولت شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.
هاشمی با بیان اینکه از دو ماه گذشته ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: برنامه های هفته دولت سال جاری با محوریت مردم و نقش آفرینی موثر آنان در سطح استان به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.
استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با راهکارهای مدیریت استان برای مقابله با بحران کم آبی در این استان گفت: جدای از پیگیری پروژه های تامین آب این استان که در حال پیگیری است، در حوزه بهره وری بیشتر از منابع موجود و افزایش راندمان آن در بخش های مختلف از جمله در بخش کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای در استان، افزایش تولید در استان بدون افزایش سطح زیرکشت استان، نظارت بر منابع |آبی از طریق هوشمندسازی، افزایش سیستم های نوین آبیاری در استان و...گام های خوبی در استان برداشته شده و این سیاست کاری همچنان ادامه خواهد داشت.

اخذ مجوز استخدام ۹۴۶ نفر در دستگاه های اجرایی استان

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با خالی بودن برخی پست ها در چارت ادارات مختلف استان گفت: در همین راستا امسال مجوز استخدام ۹۴۶ نفر در دستگاه های مختلف و از جمله: آموزش و پرورش استان، صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکی استان، بهزیستی استان، راداره راه شرق استان، راهداری و حمل و نقل استان، جهادکشاورزی،بانک ملی، میراث فرهنگی استان و...اخذ شده و افراد از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰۰ نفر نیز در قالب طرح شهید زین الدین جذب و بین دستگاه های اجرایی که نیاز بیشتری داشتند تقسیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha