• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402053018929
  • خبرنگار : 50214

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه

ایسنا/یزد اجرای نمایش آیینی «بوی خون و خاکستر» به نویسندگی حجت الاسلام «سید کاظم فلاح زاده» و کارگردانی «آرش ساربان» با استقبال گسترده مردمی در ابرکوه مواجه شد.

این نمایش عاشورایی که از ۲۷ مرداد به مدت پنج شب در ابرکوه در حال اجراست، داستان زندگی «زید بن اَرقَم انصاری خزرجی» از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می‌کند.

 زید از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار است که در نوجوانی مسلمان می شود و امام حسین(ع) در روز عاشورا، وی را به عنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی می‌کند.

در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می‌کند و می‌گوید؛ من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید. ارقم که به شیخ کوفه معروف است و بینایی خود را از دست داده در صحبت با سر امام حسین(ع) می‌گوید: «چه غریب است بوی خون و خاکستر.»

این نمایش کاری از واحد هنری آینه و مجموعه فرهنگی ندای بهشت ابرکوه است که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید و آماده اجرا شده است.  این اثر با تمرین فشرده و هر روزه جمعی از هنرمندان شهرستان ابرکوه به مرحله نهایی و اجرای صحنه رسیده است.

«ابوالفضل صادقیان» در نقش زید بن اَرقَم انصاری ، «علی نداف» در نقش خولی، «سید حمید پورسید» در نقش حمزه، «علی فلاح زاده» در نقش نوجوانی زید، «محمد فلاح زاده» در نقش عبیدالله ابن زیاد، «مصطفی مهدی پور» در نقش  عمر بن حریث، «محمد رضا اکرمی» در نقش  عبدالله ابن عمر، «سید علی رستمی» در نقش  عمان، «جعفر قاسم پور» در نقش قاضی شریح، «مجتبی عظیم پور» در نقش شاگرد از جمله بازیگران این نمایش هستند.

عوامل اجرایی این نمایش متشکل از مدیر تولید: حجت الاسلام حسین فلاح زاده، مدیران اجرایی: سید علی میرحسینی و حسین فلاح زاده، نور پردازی: امیر محمد محمد زاده، اجرای دکور: محمد طائفی، مسئول صحنه  و جلوه های ویژه: محمد جلیل فلاح زاده، طراحی واجرای فرم : آرش ساربان و آریا عابدی، صوت وموسیقی : احسان حقیقی و آرش ساربان، لباس: میلاد دریس ، گریم: ستار رشت نو، امور مالی: عباس دشتی، تدارکات و پشتیبانی: غلام حسین کارگر و روابط عمومی و تبلیغات: محمد سعید فلاح زاده، است.

علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha