• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402053018943
  • خبرنگار : 50201

به منظور جوانی جمعیت در کشور اجرا می‌شود؛

حمایت دولت از بیمه مادران دارای سه فرزند

حمایت دولت از بیمه مادران دارای سه فرزند

ایسنا/مازندران مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران، از بیمه مادران دارای سه فرزند خبر داد و گفت: این بیمه برای تشویق مادران برای جوانی جمعیت است که همه هزینه‌های بیمه‌ای را دولت تقبل می‌کند.

محمد اسفندیاری در آستانه هفته دولت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیمه روستایی برابر با اصل ۲۹ قانون اساسی موظف است کسانی که در روستا هستند و کار کشاورزی انجام می دهند و یا کسانی که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند را زیر پوشش قرار دهد، اظهار کرد: مجموع جامعه هدف ما حدود ۱۶۲ هزار نفر است که باید زیر پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار روستایی و عشایری مازندران زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند، افزود: بخش اعظم از این تعداد پول بیمه خود را به وقت پرداخت می کنند و هزار نفر نیز فعال نیستند.

وی،در خصوص نحوه پرداخت و مبلغ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: سطح فرضی دستمزد از سطح یک تا سطح ۱۰ در نظر گرفته شده است که ۱۵ درصد آن حق بیمه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران تصریح کرد: دولت برای کمک به کشاورز ۱۰ درصد از این مبلغ را متقبل شد و در قالب یارانه قرار داد و اعلام کرد که بیمه گذار تنها ۵ درصد را پرداخت کند و ۱۰ درصد را دولت متقبل شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت در استان مازندران هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه قرار داد، یاداور شد: وظیفه ما این است این مبلغ به روستاها منتقل شود.

وی ادامه داد: در هر شهرستانی حدود ۸۳ کارگزار داریم که کار بیمه گری را انجام می دهند و در فرمانداری، بخشداری و شرکت های تعاونی مستقر هستند.

این مسئول ضریب پوشش بیمه ای در مازندران را ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

اسفندیاری با بیان اینکه استان مازندران در جذب بیمه شده جزو استان‌های اول کشور است، افزود: با دستگاهای زیادی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ارتباط برقرار کردیم و امروز کمیته امداد در مجموع برای ۲ هزار نفر از کسانی که توانایی پرداخت ۵ درصد را ندارند نیز متقبل شده است.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی نیز برای هزار و ۸۰۰ نفر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر پوشش خود را پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران در ادامه با اشاره به تعداد ۷۷۰۰ نفر مستمری بگیر در استان مازندران متذکر شد: این بیمه همانند سایر بیمه ها از کارافتادگی و مستمری، بازماندگان دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه این بیمه در ابتدای تشکیل خود در سال ۱۳۸۴ سقف سنی را برای افراد مشخص نکرد و برخی افراد مسن بیمه شدند، اظهار کرد: این افراد کارکردشان تنها سه تا چهار سال است و میزان مستمری آنها ناچیز و مبلّغ بدی برای ما خواهند بود.

وی بیان کرد: امروز این قانون اصلاح شده و سن بیمه شدن کاهش پیدا کرده است تا در زمان بازنشستگی بتوانند مستمری کافی دریافت کنند.

اسنفندیاری با اشاره به اقدام مناسب این بیمه در راستای مستمری گرفتن و افزایش ۲۰ درصدی آن ابراز کرد: نرخ پشتیبانی در سطح کشور یک به ۱۰ است اما در استان یک به ۱۲ است که نشان از پایداری صندوق در استان مازندران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha