• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402053018949
  • خبرنگار : 50622

نماینده اشتهارد:

دادستانی به موضوع فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد ورود کند

دادستانی به موضوع فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد ورود کند

ایسنا/البرز  نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های این شهرک در خصوص پیش تصفیه پساب خود کوتاهی می‌کنند و  محیط زیست هم به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند. لذا باید دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کرده و از حق مردم دفاع کند. مردم ساکن در اشتهارد تقصیری بابت تحمل این آلودگی و ساخت شهرک در مجاور محل سکونتشان ندارند.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد که با ورود به رودخانه شور وارد تالاب مره قم شده و استان قم از البرز به دلیل این آسیب زیست محیطی شکایت کرده است؛ گفت: پساب شهرک صنعتی اشتهارد بیش از هر چیزی باید توسط واحدهای تولیدکننده آن پیش تصفیه شده، سپس وارد تصفیه خانه‌های  فاضلاب گردد. آلودگی بخشی از این پساب‌ها بسیار زیاد است و سیستم تصفیه فاضلاب توان اینکه بتواند آن را تصفیه کند ندارد.

وی با تاکید بر حل مشکل پساب شهرک صنعتی اشتهارد افزود: به طور مثال این شرکت‌ها ممکن است در ساعات اداری نسبت به پیش تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند، اما پس از آن، پیش تصفیه ادامه پیدا نمی‌کند و این فاضلاب در سیستم نهایی تصفیه جمع شده و تصفیه خانه نهایی چون غلظت آلایندگی این پساب‌ها بسیار بالاست توان تصفیه را ندارد.

عباسی ادامه داد: چند سالی است که با مشکل پساب این شهرک مواجهه هستیم، جلسات حضوری و غیرحضوری متعددی را در دفتر محیط زیست و متولیان مربوطه برگزار کرده‌ایم و تذکرات مختلفی هم داده شده که هر اقدامی که قرار است انجام شود باید با یک خروجی مناسب و قابل قبول از لحاظ استانداردهای محیط زیستی همراه باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی شرکت‌های مستقر در این شهرک در خصوص پیش تصفیه پساب خود کوتاهی می‌کنند و  محیط زیست هم به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند. لذا باید دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کرده و از حق مردم دفاع کند. مردم ساکن در اشتهارد تقصیری بابت تحمل این آلودگی و ساخت شهرک در مجاور محل سکونتشان ندارند. نیاز است که محیط زیست هم محکم‌تر ورود کرده و اگر جایی نیاز به بازنگری مجوز یا پروانه کار این شرکت‌ها است، اقدام مناسب را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان به محیط زیست و جان و سلامت مردم بی توجهی کرد. از این رو پیگیر حل این مشکل هستیم اما وقتی مطرح می‌شود موضوع صنعت را هم به میان می‌آورند. درست است که باید صنعت و تولید را در نظر گرفت، اما سلامت مردم هم باید قبل از آن دیده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اسلامی همچنین در ادامه درباره لزوم تامین حق آبه اراضی پایین دست سد کرج افزود: این اراضی قبلاً حق آبه داشتند که به صورت طبیعی و روال از آن جهت آبیاری استفاده می‌کردند، اما متاسفانه به دلیل هدایت آب سد برای تامین آب شرب، این باغات از حق خود محروم شدند.

وی افزود: در ایامی که بارندگی کم است خصوصا در دو سه ماه اخیر، باغداران به شدت با مشکل کم آبی و خشک شدن درختان صد ساله این اراضی مواجه شدند. اصرار و پیگری ما از وزارت نیرو این بود که حق آبه این باغداران را حداقل ماهی یکبار لحاظ کنند، تا  از خشک شدن درختان این اراضی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد تا سه مرحله آب رها شود، در حال حاضر دو مرحله رهاسازی آب جهت آبیاری انجام شده و برای شهریور ماه هم از وزارت نیرو در حال پیگیری هستیم. از این فصل که عبور کنیم، با توجه به شروع فصل بارندگی مشکلی نخواهد بود، اما با این حال باید به صورت ثابت این اراضی از حق آبه خود استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha