• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402053018954
  • خبرنگار : 50310

در انتخاب رشته کنکور به چه نکاتی توجه کنیم

در انتخاب رشته کنکور به چه نکاتی توجه کنیم

ایسنا/لرستان یک مشاور تحصیلی گفت: در انتخاب رسته کنکور سراسری نکاتی وجود دارد که هر داوطلب مجاز برای داشتن بهترین انتخاب باید به آن توجه کند.

مژده خداوردی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای داوطلبان است و در صورتی که آن را به درستی انجام دهید، مسیر موفقیت شما برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار دهند، بیان کرد: آن‌ها بعد از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور رشته محل‌های مورد علاقه خود را اولویت‌بندی کنند.

خداوردی ادامه داد: در این مرحله برای هر داوطلب امکان انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب‌ها اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش آن به شمار می‌آید.

این مشاور تحصیلی افزود: اگر اشتباهی در اولویت‌بندی تعیین رشته کنکور سراسری صورت بگیرد ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست بدهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نخواهد بود.

وی بیان کرد: برای موفقیت در این برهه حساس اطلاع از مواردی از جمله نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت‌بندی انتخاب‌ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … بسیار حائز اهمیت است.

خداوردی اضافه کرد: هر داوطلب با اطلاع از این موارد می‌تواند فرم مربوط به کنکور ۱۴۰۲ را به بهترین نحو ممکن تکمیل و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند.

این مشاور تحصیلی تأکید کرد: در زمان انتخاب رشته لازم است به نکات مهمی مانند تأثیر سهمیه‌ها و انواع آن‌ها در انتخاب رشته، اطلاع از مفهوم رشته‌های بومی، استانی، ناحیه‌ای و کشور، معنای رشته‌های نیمه متمرکز و متمرکز، اطلاع از تعداد رشته مجاز برای انتخاب رشته، اطلاع از رشته‌های جدید دانشگاهی، اطلاع از ظرفیت رشته‌ها و دانشگاه‌ها و نحوه اولویت‌بندی صحیح در انتخاب رشته توجه شود.

وی افزود: اطلاع از معنای اصطلاحات در کارنامه اولیه کنکور نظیر رتبه در سهمیه هر زیر گروه، رتبه کشوری در هر زیر گروه، وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته و …، نحوه اولویت‌بندی کدرشته محل‌ها در زمان انتخاب رشته شامل انتخاب‌های خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه، اطلاع از نحوه و فرآیند انتخاب رشته اینترنتی کنکور، شرایط تحصیل در هر رشته و دانشگاه و آشنایی با بازار کار آن رشته و میزان شهریه دانشگاه‌ها و کیفیت آموزشی هر دانشگاه از دیگر نکات قابل تأمل در انتخاب رشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha