• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402053019097
  • خبرنگار : 71592

هدف از تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای عراق و سوریه چیست؟

هدف از تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای عراق و سوریه چیست؟

مرکز مطالعات استراتژیک الرفد اعلام کرد، تحرکات آمریکا داخل عراق مشکوک است و هدف اصلی واشنگتن قطع ارتباط مرزهای عراق و سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المعلومه، عباس الجبوری، مدیر مرکز الرفد گفت، بدون شک این تحرکات نیروهای آمریکا داخل عراق مشکوک است زیراکه قبل از آن صحبت‌هایی از سوی النا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است و قرار است مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود، هدف اصلی واشنگتن قطع ارتباط مرزهای عراق و سوریه است و گواه آن انتقال یکی از تیپ‌های نظامی مهم سوریه به فرماندهی برادر بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور به منطقه دیرالزور در مجاورت مرزهای عراق از سمت استان الانبار است.

الجبوری گفت، هدف از این تحرکات کنترل بر محور مقاومت در سوریه و لبنان و قطع همه امدادرسانی‌ها به گردان‌های حزب الله لبنان است.

وی گفت، آمریکا همه نیروهایش را از سوریه خارج کرده و تنها پایگاه التنف مانده که ارتباط نزدیکی با مرزهای عراق دارد و از دره حوران می‌گذرد و بعد هم اردوگاه الهول قرار دارد که در آن خانواده‌های گروه تروریستی داعش هستند.

الجبوری گفت، نیروهای آمریکا بارها مرز مشترک عراق و سوریه را مورد حمله قرار داده و تعدادی از نظامیان عراق از جمله نیروهای حشد شعبی و مرزبانان را به شهادت رسانده‌اند.

همچنین کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق دلایل این تحرکات نظامی آمریکا در داخل عراق را فاش و اعلام کرد، این تحرکات به دستور وزارت دفاع آمریکا انجام می‌شوند.

علی البنداوی، عضو این کمیسیون گفت، کمیسیون چند روز پیش میزبان ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق بود و برخی از موضوعات مهم از جمله سفر هیئت امنیتی عراق به ریاست وی به واشنگتن بررسی شد. اکثر پرسش‌های اعضای کمیسیون درباره اهداف این سفر بود و تحرکات نظامی آمریکا داخل عراق مخصوصا در استان‌های غربی و شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود، همه این تحرکات به دستور وزارت دفاع آمریکا انجام می‌شوند و هدف استقرار مجدد نیروها، جایگزینی برخی از گروه‌های نظامی با گروه‌های دیگر یا اعزام گروه‌های جدید است. اصلی‌ترین هدف انجام تغییرات در ساختار نیروهای نظامی مستقر آمریکا در عراق است.

پیش از این محمود الحیانی، از رهبران ائتلاف الفتح گفته بود، هدف از این تحرکات نظامی آمریکا ایجاد بحران برای دولت فعلی عراق است. تصمیم اخراج نیروهای نظامی آمریکا از کشور هنوز اجرایی نشده است.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی عراق اخبار و فیلم هایی از اقدامات نیروهای آمریکا داخل عراق منتشر می‌شوند که نگرانی مردم این کشور را برانگیخته و آنها از انجام عملیات نظامی یا اجرای توطئه‌های پنهان نگرانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha