• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402053019139
  • خبرنگار : 71660

سئول: با تداوم تهدیدات کره شمالی، همکاری با آمریکا و ژاپن را بیشتر می‌کنیم

سئول: با تداوم تهدیدات کره شمالی، همکاری با آمریکا و ژاپن را بیشتر می‌کنیم
از سمت راست: فومیو کیشیدا، جو بایدن و یون سوک یول

رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، اگر «تهدیدات» کره شمالی افزایش یابد، همکاری‌ سه‌جانبه سئول، واشنگتن و توکیو قوی‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی این اظهارات را در جلسه کابینه چند روز پس از نشست سه‌جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید بیان کرد؛ نشستی که طی آن سه طرف نسبت به تعمیق همکاری‌های نظامی و اقتصادی متعهد شدند.

یون طی این جلسه که به‌طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد، ضمن اینکه روابط این سه کشور را «آغاز یک دوره جدید» خواند، تاکید کرد: «همزمان با افزایش تهدیدات و تحرکات کره شمالی، ساختار همکاری سه‌جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن محکم‌تر خواهد شد.»

وی افزود: این مشارکت سه‌جانبه به یک چارچوب قوی جهت ترویج صلح منطقه‌ای در کنار پیمان «آکوس» میان آمریکا، انگلیس و استرالیا و گروه چهار جانبه «کواد» میان آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا بدل خواهد شد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به آزادی، صلح و شکوفایی در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

نشست سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در «کمپ دیوید» در تاریخ ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) برگزار شد.

یک نشریه آنلاین آمریکایی تحت عنوان «ریسپانسیبل استیت‌کرفت» در گزارشی به این نشست سه‌جانبه پرداخت و نوشت: این نشست باعث «تقویت همکاری امنیتی» میان سه کشور مذکور خواهد شد و از یک جهت شکافی را با کشورهایی نظیر چین، کره‌شمالی و روسیه ایجاد خواهد کرد.

این نشریه می‌گوید: نتایج حاصل از نشست کمپ دیوید، بازدارندگی و همکاری سه‌جانبه میان سه کشور ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی را جهت مقابله با بحران‌های منطقه‌ای افزایش خواهد داد. همچنین ابتکارات جدید همکاری دفاع موشکی می‌تواند کمبودهای کره جنوبی و ژاپن را از طریق روش‌های موثر برطرف کند. این همکاری‌ها نیز باعث بهبود توانایی‌ آن‌ها برای رهگیری موشک‌های پیشرفته کره شمالی در یک موقعیت بحرانی خواهد شد.

اما با این حال، تقویت همکاری‌های نظامی سه‌جانبه میان اعضای نشست مذکور، خطرات و نقص‌هایی به همراه خواهد داشت. تقویت همکاری امنیتی سه‌جانبه یک «شکاف تحریک‌آمیزی» را تشدید می‌کند. در یک سو آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هستند و در سمت دیگر چین، کره شمالی و روسیه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha