• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402053019290
  • خبرنگار : 30147

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان خبر داد

استحصال مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برای اولین بار در فریمان

استحصال مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برای اولین بار در فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان گفت: برای اولین بار استحصال مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان فریمان انجام می‌شود.

دکتر سید حبیب حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با هدف ارتقای کیفیت و تولید فرآورده‌های پروتئینی سالم‌تر، خط تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر حمایت دامپزشکی از تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش بیان کرد: تولید این محصول به به‌کارگیری اقدامات مدیریتی در فارم از جمله پرورش بهداشتی مرغ و پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی و استفاده از خوراک باکیفیت بالا در طول دوره پرورش نیاز دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان عنوان کرد: یک واحد صنعتی پس از اخذ شرایط بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی، مجوز پرورش مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک را دریافت می‌کند. البته تنها یکی از محصولات این واحد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک خواهد بود و سایر تولیدات طبق روال سابق انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دامپزشکی در تمام مراحل مختلف تولید از جمله طول دوره پرورش و کشتار، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی نظارت دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تأیید آن اجازه کشتار و توزیع محصول تحت عنوان مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش داده می‌شود.

حسینی افزود: به طور معمول در طول دوره پرورش طیور، احتمال بروز بیماری در گله‌های مرغ وجود دارد، لذا برای درمان و پیشگیری از مرگ و میر تحت نظر دامپزشک به مرغ‌ها آنتی‌بیوتیک داده می‌شود و حداقل دو هفته قبل از کشتار مرغ، مصرف داروهای مذکور قطع می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند مصرف گوشت آن‌ها هیچ مشکلی برای مصرف کننده ندارد اما تفاوت این محصول با مرغ گوشتی معمولی موجود در بازار در عدم وجود باقی مانده دارویی در گوشت مرغ است.

رئیس شبکه دامپزشکی فریمان در ادامه با بیان اینکه شهرستان دارای دو کشتارگاه صنعتی است، گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۵۵ هزار و ۵۳۰ قطعه مرغ به وزن ۱۱۰هزار و ۴۳۸ کیلوگرم در دو کشتارگاه صنعتی این شهرستان کشتار می‌شود که بخشی به مصرف شهرستان و مقداری نیز به سایر شهرستان‌ها فرستاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha