• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402053019343
  • خبرنگار : 71489

علیزاده: اصلاح برخی مسائل مانند مقابله با مقدسات فرض می‌شود

علیزاده: اصلاح برخی مسائل مانند مقابله با مقدسات فرض می‌شود

نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از مسائل کشور در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و امور اداری به عنوان بت تلقی شده و اصلاح آن‌ها مانند مقابله با مقدسات فرض می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی علیزاده نماینده عجب‌شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس در نطق خود یا اشاره به فرارسیدن روز صنعت دفاعی با تبریک به این مناسبت تاکید کرد: وزارت دفاع وزارتخانه‌ای امید آفرین و اقتدارآفرین است؛ این وزارتخانه علاوه بر اینکه سیمرغ و خرمشهر و کرّار و دنا و طوفان را می‌سازد، در حوزه‌های غیر نظامی کشور، نظیر حمل و نقل و تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه خدمات می‌کند. تجلی خودباوری و اراده و توکل این نیروهای مخلص و مومن در جمهوری اسلامی را ارج می‌‎نهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادبیات و حقوق اقتصادی مفهومی به نام تخلیه اسکناس وجود دارد که به معنای بی‌ارزش شدن پول ملی و سخت شدن زندگی برای قشر متوسط و طبقات پایین است. تصور می‌کنم که تخلیه ارزش پول ملی سرعت بالایی دارد و انتظار می‌رود دولت در این زمینه تدبیر کند تا در عمل و واقعیت نزول تورم را تجربه کنیم.

علیزاده همچنین اظهار کرد: این روزها شاهد مذاکره بین ایران و آمریکا هستیم و رسانه‌ها از تبادل زندانیان و آوردن پول سخن می‌گویند؛ بدیهی است که ما از هر اقدامی که رنج مردم را کم کند، حمایت خواهیم کرد. از طرف دیگر پس گرفتن پول خودمان از آمریکا را نباید بیش از حد بزرگ یا کسب امتیاز معرفی کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پول‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کشورهای مختلف دنیا ثروت و منابع ملی ایران است، گفت: کشورهایی نظیر کره‌جنوبی، ژاپن، عراق و دیگران که به صورت غیر قانونی منابع ما را مسدود کردند و در واقع با آمریکا در تحمیل رنج به ملت ایران شریک شده‌اند را فراموش نخواهیم کرد. این کشورها باید بدانند نه تنها اصل منابع، بلکه جبران خسارت و زیان‌های حاصل از حبس وجوه جزو طلب ما باقی خواهد ماند و روزی به سراغ وصولش خواهیم رفت.

وی افزود: درخصوص مذاکره با آمریکا مجلس انتظار دارد در جریان کامل مذاکرات و تبادلات قرار گیرد؛ مجلس نماینده ملت و افکار عمومی است و این حق ما است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تصمیمات سخت و شجاعانه در اصلاح رویکردها، اظهار کرد: امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و انجام خدمات بی‌شمار عمرانی در شهرها و روستاهای کشور، هنوز برخی از مسائل به صورت ریشه‌ای حل نشده است. اصلاح رویکردها در شیوه‌های حکمرانی کشور به معنای عدول از آرمان‌های انقلاب نیست، بلکه ضرورت اداره کشور و تحقق عدالت است. امروز حاکمیت به قدری قدرتمند است که می‌تواند تصمیمات سخت اما شجاعانه و عالمانه برای برون رفت از مشکلات چند ده ساله کشور بگیرد. ما نیازمند تصمیمات عالمانه و شجاعانه هستیم.

علیزاده با بیان اینکه برخی از مسائل کشور در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و امور اداری به عنوان بت تلقی شده و اصلاح آن‌ها مانند مقابله با مقدسات فرض می‌شود، عنوان کرد: برای مثال اصلاح مقطعی و نه بنیادین حامل‌های انرژی هرچند سال یک بار کشور را دچار تنش‌ها و بحران‌های مقطعی می‌کند. چرا حاضر نیستیم این موضوع را به صورت ریشه‌ای حل کنیم؟ خرید تضمینی گندم با قیمتی بالاتر و واقعی نه فقط امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند، بلکه مانع از تبدیل زمین‌های زراعی به باغی و در نتیجه کمبود آب و بحران‌های اجتماعی در آینده می‌شود. امروز صف‌های طولانی نان و سرگردانی مردم در جلوی نانوایی‌ها صرفاً یکی از نشانه‌های آن است.

وی تاکید کرد: واردات خودرو نه تنها باعث بیکاری کارگران و خودروسازان نمی‌شود، بلکه باعث اصلاح کیفیت و کیفیت خودروهای داخل در بلند مدت و کاهش مصرف انرژی و تصادفات منجر به جرح و فوت می‌شود. همچنین موضوع احتکار زمین توسط دولت و بالا رفتن قیمت آن داشتن مسکن را برای خانواده‌ها به یک آرزوی محال تبدیل کرده است، در حالی که دولت با آزادسازی بخشی از زمین‌ها و تبدیل آن به کاربری مسکونی می‌تواند مسئله مسکن را حل کند.

علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه بلاتکلیفی چندصد هزار نفر در قالب نیروهای شرکتی برای سال‌های متمادی و وقت‌کشی سازمان امور استخدامی در تصویب قانون تبدیل وضعیت این نیروها جز احساس وجود تبعیض و بی‌عدالتی در کشور ثمری نداشته است، افزود:  این وعده صریح رئیس جمهور بوده است. این شرکت‌ها که از سوی افراد پرنفوذ در تهران اداره می‌شوند، صدها هزار نفر را رسماً به برده‌داری گرفته‌اند و بدون اینکه به این نیروها خدماتی ارائه کنند، فقط از آنان باج سبیل می‌گیرند. این موضوع عملاً به امنیت ملی هم گره خورده است.  همچنین موضوع سربازی، موضوع توزیع بنزین و ده‌ها مورد دیگر، تصمیمات سختی هستند که باید گرفته شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha