• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402053019645
  • خبرنگار : 50444

ترویج فرهنگ نماز و برگزاری پرشور آیین های محرمی توسط سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد

ترویج فرهنگ نماز و برگزاری پرشور آیین های محرمی توسط سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: ترویج فرهنگ نماز و برگزاری پرشور آیین‌های محرمی را در سازمان فرهنگی در دستور کار قرار داده ایم و حضور موثری در این اماکن داریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا موفق امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار کرد: اقدامات فرهنگی شهرداری در برگزاری آیین های پرشور محرمی با احیای مسجد و مشارکت با هیأت های مذهبی به موازات توجه به فضاسازی شهر را در دستور کار قرار دادیم تا امسال متفاوت تر از هر سال آیین های محرمی اجرا شود.

وی افزود: اقدامات ما با محوریت توجه به احیای مساجد محوری از جمله در مسجد انقلاب، شهرک فرهنگیان، مسجد حاج صفایی، مسجد کرمانی و امام رضا (ع) با شست و شوی موکت ها، رنگ آمیزی دیوارها، نصب ریسه و فضاسازی بیرونی مسجد، اهدای کتیبه و بنرهای محرمی به هیات های مذهبی، اهدای کتب ادعیه و تامین مواد پذیرایی از عزاداران انجام گرفت.

وی ادامه داد: برپایی نماز جماعت در بوستان ها و قرائت زیارت عاشورا هر هفته در برخی نمازخانه ها، تخصیص مدیریت راهبری سالن ورزشی نیایش در باقرخان به امامان جمعه محله، اختصاص اراضی ورزشی روباز در محلات کم برخوردار با مدیریت راهبری امامان جماعت در این محلات با توجه به غنی سازی اوقات فراغت جوانان مسجدی نیز از جمله فعالیت های سازمان بوده که در بحث ترویج فرهنگ نماز انجام گرفته است.

موفق ادامه داد: برای برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی سازمان، خانه های فرهنگ که در سنوات قبل در محلات ملکش و گلستان شهر ایجاد کرده بودیم را فعال کردیم تا با حضور امامان جمعه، برنامه ریزی های تابستانی برای اوقات فراغت ساکنین این محلات در رده های سنی مختلف انجام گیرد.

وی گفت: همه این اقدامات در سایه حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر و مدیریت سرپرست شهرداری اجرا می شود و امیدواریم با توسعه و ترویج فرهنگ نماز و فعالیت های اجتماعی، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح تعاملات فرهنگی شهروندان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha