• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402053019688
  • خبرنگار : 71621

پریگوژین: روسیه را باعظمت‌تر خواهیم کرد

پریگوژین: روسیه را باعظمت‌تر خواهیم کرد

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر وعده داد که روسیه را در تمامی قاره‌ها باعظمت‌تر کند.

به گزارش ایسنا، پریگوژین روز دوشنبه گفت: واگنر روسیه را در تمامی قاره‌ها باعظمت‌تر و آفریقا را آزادتر خواهد کرد. عدالت و خوشحالی برای مردم آفریقا رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: ما در حال نبرد با داعش، القاعده و دیگر ملی‌گرایان اوکراینی هستیم. ما قهرمانان واقعی را جذب خواهیم کرد. ما به وظایف تعیین‌شده عمل کرده و کارهایی را که وعده داده بودیم از عهده‌شان برمی‌آییم انجام خواهیم داد.

پریگوژین در مورد ماهیت خاص آن وظایف یا افرادی که آنها را تعیین کرده بودند، توضیح بیشتری نداد. همچنین مشخص نیست که این اظهارات دقیقا چه زمانی و در کجا ثبت شده است.

رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر در پیام ویدیویی جدیدی گفت که این گروه به جذب نیرو ادامه می‌دهد و سخت تلاش دارد تا «روسیه را از این هم بزرگتر» کند. او همچنین گفت که به دنبال کمک به آفریقاست تا «از این هم آزادتر» شود.

به گزارش راشا تودی، این ویدیوی کوتاه روز دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد و ظاهرا در آفریقا فیلمبرداری شده است. یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در حالی که در منظره‌ای شبیه به علفزار ایستاده، مسلح  است و لباس نظامی به تن دارد و در پس زمینه آن چندین مرد مسلح و کامیون‌ اسلحه دیده می‌شود.

پریگوژین تصریح کرد: گروه واگنر فعالیت‌های شناسایی و جستجو را انجام می‌دهد.

این سخنان پس از حدود دو ماه سکوت از سوی رئیس واگنر منتشر شد. پریگوژین قبل از آنکه در اواخر ژوئن دست به شورشی ناموفق علیه کرملین و وزارت دفاع روسیه بزند، در رسانه‌های اجتماعی فعال بود. بعد از آن شورش کوتاه، براساس توافقی که توسط رئیس‌جمهوری بلاروس تسهیل شد، واگنر در نهایت در بلاروس که نزدیک‌ترین متحد به روسیه است، مستقر شد. استقرار این نیروها در بلاروس، با اعتراض لهستان در همسایگی آن مواجه شده که آنها را به تلاش برای نفوذ به مرزش متهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۰۲:۴۴

درست است دست نشانده پوتین است در بلاروس منتظر دستور است پوتین. به این مقام رساند حالا خیانت نمی‌کند بلکه حمایت بیشتر از.. پشت پرده به پوتین می‌کند حالا دارد نیرو جذب می‌کند آفریقای گرسنه را شاید برای 2 ماه دیگه برای جنگ با اوکراین

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۴

روسیه متجاور بابد نابود شود

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۸

احمق عوضی عقب مانده

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۷

ای.واا.لاداری.درودبرتوداعش.نابودکن.قهرمان

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۱:۰۵

آره تو راست میگی،با اینها شدیم ۸۵ میلیون.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۰۹:۳۰

مرد بزرگ واقعن باید برای سیاست مداران روسیه ایستاده تشویق کرد پوتین ، دمیتری مدوف، پریگوژین

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۰:۳۴

مزدور ، یعنی کسی که برای پول می جنگد و هیچ وابستگی و تعهدی نسبت به ارزش های انسانی و اخلاقی ندارد . هر کی پول بیشتری بدهد برای او می جنگد . و قابل احترام نیست !

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۳:۴۹

برداشت لهستان از کودتای دو ماه پیش واگنر اینه که: همش توطئه پوتین بوده. می خواسته واگنر رو به این شکل ببره به مرز لهستان تا خیلی شیک لهستان رو اشغال کنن.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۴:۳۸

پریگژین بر بذار باد بیاد داری نفس های اخر میکشی تو و پوتین تو

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۳:۲۲

اگه خابی کمب آب ب صورتت بزن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۳:۲۶

عزیزدل اگه خابی بیدارشو پوتین واطرافیانش همین حالا یک تنه باچندین کشورپیشرفته داره جنگ میکنه وپیروزیهاشوهم میبینی.....

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۰:۲۰

دوستان تا حالا تجاوزکارتر از آمریکا نداریم در تاریخ آمریکا از آن سر دنیا آمد عراق و افغانستان جنگید با طالبان بعد دودستی دوباره دست طالبان این وسط مردم بیگناه نابود شدند .دومان هیچ‌ابر قدرتی نمی.گذاره بیاد تو حیاط خلوتش این زلنسکی دلقک آمریکا کشور خودشو با بلند پروازیها که آمریکا بیاد اکراین جلو روسیه .وحمله کنه به روسیه خیالش خیلی عقل داره نه روسیه الان.داره با تمام دنیا میجنگه.و اکراین هم با این همه سلاح وووهیچ‌.کاری نکرده جز نابودی زیر ساختها کشورش مردیکه کم عقل شده عروسک آمریکا واروپا.که سلاح بفروشن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۴

تو وعدالت،؟توحرفی ازعدالت وخوشحالی مردم زدی؟تویی که دل مادران میلیونها جوان را داغدار وداغون کردی.!!!! نو میخوای زنده بمونی چون شراب خوار قدری هیت ۱۰ سال نهایتا عمر کنی .اگر حتی روسیه به عظمت هم برسه تو نمیبینی

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۶

هرگز متجاوز پیروز نخواهد شد اگر میشد شوروی به اون عظمت تو افغانستان دوام می اوردردمتجاوز متجاوز هرطور هم حمله شو توجیه کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۸:۴۷

پوتین و افرادی همچون شما، روسیه را به قعر جهنم برد... متاسفم برای مردم روسبه! که دوباره بعد از قرنها.. جنایتکاران بر مردم مسلط شدند! یک انقلاب بزرگ دیگر لازم است...

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۳:۴۶

جنایتکاران هیچ گاه با عظمت نبوده اند در دنیا تنها و منفور بوده اند که روسیه یکی از انهاست0