• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402053119970
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خبر داد:

ارسال ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی

ارسال ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی

ایسنا/کردستان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در مجموع قریب به ۱۰۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی ارسال شده که استان کردستان رتبه چهارم را در ارسال آثار کسب کرده و چهار اثر برگزیده نیز دارد.

علی اصغر دریایی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در استان کردستان اظهار کرد: استان فرهنگی کردستان به واسطه داشتن فرهیختگان و هنرمندان زیاد، شایسته میزبانی این رویداد مهم در کشور را دارد.

وی، از افتتاحیه این مراسم در روز چهارشنبه اول تیرماه با حضور ۲۵ استان در ۱۰ رشته تخصصی در پارک آبیدر سنندج خبر داد و افزود: از روز سوم به بعد کارگاه های آموزشی و هنری با حضور ۳۰ استاد و داور در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در مجموع قریب به ۱۰۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی ارسال شده که استان کردستان رتبه چهارم را در ارسال آثار کسب کرده و چهار اثر برگزیده نیز دارد.

به گفته وی، میزبانی مطلوب کردستان از این جشنواره موجب تداوم برگزاری چنین برنامه‌های فاخری در استان می شود؛ همچنین حضور مهمان هایی از اقلیم کردستان عراق، می تواند قابلیت بین‌المللی شدن این جشنواره را فراهم کند.

دریایی بیان کرد: دبیر سومین جشنواره هنرهای تجسمی برای اولین بار برعهده یک بانو خواهد بود و این امری مهم و تاثیر گذار است.

وی، حضور پررنگ رسانه های استان را برای پوشش این رویداد مهم خواستار شد و ادامه داد: برگزاری مطلوب چنین جشنواره های فاخری در استان، فرصتی مغتنم برای هنر کردستان و دانش‌افزایی هنرمندان استان محسوب می شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از حواشی این جشنواره بوده که فرصتی برای نمایش آثار فاخر هنرمندان استان است.

وی، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن برگزاری این جشنواره با ایام اربعین، تولید محتوای بنرها و پوسترهای مربوط به جشنواره با نگاه تقریبی طراحی شده است که در تمامی شهرهای استان نصب می شود.

دریایی از برگزاری جشنواره خوشنویسی زیر ۲۵ سال در شهرستان مریوان خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند ارادت اهل سنت و مردم کردستان را به همه نشان دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha