• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402053120094
  • خبرنگار : 50187

معادن کرمان برای تامین اتوبوس زائران اربعین همکاری نکردند

معادن کرمان برای تامین اتوبوس زائران اربعین همکاری نکردند

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: معادن قول‌هایی برای تامین اتوبوس دادند، اما عملی نشد و پیش‌بینی می‌شود در سه چهار روز به اربعین و پیک سفر با مشکل مواجه شویم.

احسان عراقی زاده امروز ۳۱ مردادماه در نشست خبری با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسهیل در سفرهای اربعین اظهار کرد: از خردادماه امسال جلسات برنامه‌ریزی برای اربعین را در کرمان آغاز کردیم.

وی افزود: مسئله اصلی، کمبود ناوگان حمل و نقل است و در سال‌های اخیر به دلیل کرونا که کار و مسافر کمتر بود، اکثر کامیون داران در معادن مشغول به کار شده و سایر ناوگان نیز با صنایع کار می‌کنند و حاضر نشدند ماشین‌های خود را به بخش حمل و نقل مسافر بیاورند. این مشکل کل کشور و در استان کرمان محسوس‌تر است.

عراقی زاده بیان کرد: براساس مذاکرات قرار بود برای جبران کمبود، از طریق کشورهای همسایه ناوگان حمل و نقل را در این ایام تامین کنیم و مقرر شد اتوبوس‌هایی از ترکیه وارد کشور و برای انتقال زائران اربعین از تهران تا مرز مهران استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه با توجه به اینکه کرمان شهر زیارتی است باید ویژه دیده شود، گفت: معادن قول‌هایی برای تامین اتوبوس دادند، اما عملی نشد و پیش بینی می‌شود در سه چهار روز به اربعین و پیک سفر به مشکل برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار مجوز ورود اتوبوس‌های ترکیه‌ای را برای استان کرمان گرفت، افزود: بنا بود معادن قرارداد تنظیم کنند تا بتوانیم در پیک سفر از آنها استفاده کنیم اما معادن پای کار نیامدند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه در حال آماده سازی کامیون‌ها و مسقف کردن آنا برای اعزام به مرز هستیم، تصریح کرد: رسانه‌ها مردم و زائران را به استفاده از خودروهای سواری برای جابه‌جایی مسافران تشویق کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه هر سال یک سوم حمل و نقل زائران اربعین از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ اتوبوس برای رفت و برگشت زائران از استان کرمان می‌توانیم تامین کنیم اما در صورتی که بیش از این تعداد باشد، مسافران در مرز معطل می‌شوند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه امسال بلیت تک فروشی داریم، گفت: اگر بتوانیم بلیت رفت و برگشت را همزمان بفروشیم، خیلی بهتر است؛ ضمن اینکه بلیت، بیمه مسئولیت دارد و رفت و برگشت منظم می‌شود.

عراقی زاده با بیان اینکه امسال نرخ پیشنهادی ما (نرخ ثابت) مصوب شد، تصریح کرد: سال قبل بلیت اتوبوس بچند نرخی بود و مشکلاتی به وجود آمد.

مدیرکل راهداری استان کرمان با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و نظم، با وجود تعداد ناوگان کم، مشکلات حل می‌شود، گفت: امسال شماره تلفن ۱۴۱ اداره کل نیز به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و هر مسافری که دچار مشکل بشود، می‌تواند از طریق تماس با این شماره مشکل خود را مطرح کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال زائران پاکستانی از مرز ریمدان(چابهار) وارد می‌شوند و شهرداری کرمان مسئول نگهداری و تنظیف این منطقه است، افزود: بر تجهیز مجتمع‌های خدمات رفاهی تاکید کرده‌ایم و اینکه در جایگاه‌ها مشکل سوخت نداشته باشیم. در حال مذاکره هستیم که اتوبوس‌های مسافران اربعین در صف سوختگیری معطل نشوند و احتمالا جایگاه‌هایی خاص آنها در نظر گرفته شود.

عراقی زاده گفت: طرح اربعین از ۲۷ مرداد ماه جاری آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد و بعد از آن سفرهای مشهد و ایام پایانی ماه صفر و شهریور را داریم لذا از مردم درخواست داریم سفر اربعین را با برنامه‌ریزی انجام بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha